УНИВЕРык
Выкладчыкі, якія маюць досвед працы з дзецьмі дашкольнага і школьнага ўзросту, навучаць дзяцей самастойна вырашаць інтэлектуальныя задачы любой складанасці, забяспечаць «праграмаванне» на поспех у будучыні. Дапаможа ім у гэтым добрая вучэбна-матэрыяльная база Цэнтра.
Заняткі ў Цэнтры платныя. Паслугі можна аплаціць:
- у касе Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта
адрас: г. Наваполацк, вул. Блахіна, 29, каб. 227 (галоўны корпус, 2-гі паверх).
Рэжым працы: з 8.00 да 16.45. Абед з 12.30 да 13.15 - у Інтэрнэт-банкінгу або М-банкінгу (паслуга «Плацёж па рэквізітах»)
- плацяжом у АРIП па асабовых рахунках навучэнцаў
Наталля Віктараўна
211440, г. Наваполацк,
Вiцебская вобл., Беларусь
E-mail:
VK: УНIВЕРык
Instagram: univerik_psu
Што будзе цікавіць дзіцяці пасля двух гадоў, і як ён будзе далей развівацца? Перыяд з 2 да 3 гадоў для дзіцяці з’яўляецца пераходным. За гэты год малы
- навучыцца актыўна выкарыстоўваць назапашаны слоўнікавы запас
- удасканаліць ужо наяўныя ў яго навыкі
- навучыцца выкарыстоўваць прадметы не па прамым іх прызначэнні
- да 3 гадоў адаптуецца да гульні з аднагодкамі пры ўзаемадзеянні з імі, а не проста побач...
У гэты перыяд дзіця цягнецца да зносінаў, завучвае лёгкія вершы, спрабуе пазнаваць літары ў кніжках. У вас наперадзе столькі цікавага і новага! Але дзеці вырастаюць хутка – не выпускайце шанец развіцца інтэлектуальна, эстэтычна і фізічна.
Кошт абанемента: 42 бел. рублёў / месяц.
Ва ўзросце 3–4 гадоў дзіця гатовае да засваення навыкаў, што патрабуюць добрай каардынацыі рухаў. Разумовае развіццё дзяцей 3-х гадоў патрабуе ўскладненых заданняў і як мага больш даступнай узросту інфармацыі. Развіццё дзяцей гэтага ўзросту суправаджаецца практыкаваннямі на ўдасканаленне дробнай і буйной маторыкі. Дзякуючы заняткам такога кшталту адбываецца паспяховае фарміраванне галаўнога мозгу. Ідэальным прыкладам практыкаванняў з’яўляецца лепка. Навучыўшы дзіцяці рабіць шарыкі і каўбаскі, можна ствараць некалькі розных прадметаў на любыя тэмы. Напрыклад, зляпіць гародніну і садавіну, што дапаможа замацаваць веды пра іх, а таксама развіць пальчыкі. Тэхнікі лепкі і малявання ўскладняюцца. Дзіця можна навучыць маляваць фігуры, абводзіць па контуры малюнкі, працаваць з трафарэтам.
Развіццё дзяцей 3–4 гадоў ідзе хуткімі тэмпамі. Дзіця добра засвойвае цікавую інфармацыю, асабліва калі яна падмацоўваецца прыкладамі з навакольнага свецу. У гэтым узросце малыя вельмі актыўныя, дапытлівыя і самі цягнуцца да атрымання новых ведаў. Пры гэтым яны яшчэ недастаткова добра ўмеюць канцэнтравацца, і таму важна, каб падчас заняткаў адбывалася сістэматычная змена практыкаванняў, фізічныя нагрузкі чаргаваліся з разумовымі.
Ва ўзросце 3-х гадоў дзіця паспяхова асвойвае геаметрычныя фігуры і розныя формы. Да 4-х гадоў заняткі ўскладняюцца, дзіця здольнае групаваць прадметы па розных знешніх прыкметах (па колеры, велічыні). Таксама засвойвае паняцці "менш", "больш", "роўна" на падручных сродках. Матэматычнае развіццё дзіцяці ў 4 гады праяўляецца ў здольнасці здзяйсняць элементарныя дзеянні рахунку. Да гэтага ўзросту дзіця можа вызначыць, што пачынаецца раней, што пазней. Напрыклад, спачатку ідзе раніца, пасля яго дзень, далей вечар і ноч. Развіццё дзіцяці суправаджаецца простымі матэматычнымі дзеяннямі – складаннем і адніманне.
- Кошт 1 комплексу: 48 бел. рублёў / месяц – 1 наведванне на тыдзень
- Кошт 2-х комплексаў: 72 бел. рублёў / месяц – 2 наведванні на тыдзень
Да 4-х гадоў у дзяцей фарміруецца салідны слоўнікавы запас, які дазваляе ім выказваць свае думкі звязанымі і зразумелымі выразамі, якія прадстаўляюць не толькі простыя, але і складаназалежныя сказы. Расце актыўны слоўнік, а разам з ім і колькасць актыўных прыслоўяў, займеннікаў, саюзаў, прыназоўнікаў, без якіх немагчыма выбудаваць складаназалежныя і складаназлучаныя сказы. Чатырохгадовы малы яшчэ не заўсёды правільна прамаўляе гукі, але пакуль гэта не падстава для турботы. Бацькам, аднак, варта прыслухацца да тых гукаў, якія з’яўляюцца складанымі для дзіцяці, каб у будучыні над імі папрацаваў лагапед. Каб мова дзіцяці ў 4–5 гадоў працягвала хутчэй развівацца, важна працягваць актыўна гутарыць з ім.
Мастацка-творчая дзейнасць (лепка, маляванне, аплікацыя) – вельмі цікавая для дзіцяці-дашкольніка, бо задавальняе яго патрэбу ў дзейнасці наогул і ў прадуктыўнай дзейнасці ў прыватнасці; у неабходнасці адлюстравання атрыманых уражанняў ад навакольнага жыцця, патрэбы адлюстравання i выказвання сваiх адносiнаў да ўбачанага, перажытага. Гэтая дзейнасць пасуе асаблівасцям мыслення дзіцяці дадзенага ўзросту.
У выяўленчай дзейнасці ідзе інтэнсіўнае пазнавальнае развіццё. У дзіцяці ранняга дашкольнага ўзросту ўжо фармуюцца першыя сэнсарныя арыенціроўкі ў колеры, форме, велічыні, фактуры прадметаў, развіваецца здольнасць узірацца, услухоўвацца, аналізаваць прадметы, з’явы, бачыць у іх агульнае і адметнае, быць уважлівым. Ідзе першапачатковае засваенне дзеянняў з выяўленчым матэрыялам і прыладамі. Трэба правільна браць аловак (пэндзаль): трыма пальцамі, трымаць вялікім і сярэднім, не блізка да завостранага канца (ворсу), прытрымваючы зверху паказальным пальцам. Занадта моцнае сцісканне алоўка пальцамі прыводзіць да перанапружання рукі, скаванасці рухаў; занадта слабое – не ўтрымлівае аловак (пэндзаль). Гэтыя дзеянні маюць ярка выяўленую сэнсарную аснову: тэмп, размах, рытм, кірунак рухаў, адчуванне характару выяўленчага матэрыялу – усё гэта патрабуе яшчэ і каардынацыі ў працы зрокавых і рухальных аналізатараў.
Кошт 1 комплексу:
- Вясёлая граматыка і выяўленчае мастацтва
48 бел. рублёў / месяц - 1 наведванне на тыдзень
Кошт 2-х комплексаў:
- Вясёлая граматыка і выяўленчае мастацтва
- Матэматыка з логікай і фітнэс
72 бел. рублёў / месяц – 2 наведванні на тыдзень
Дашкольны ўзрост лічыцца вельмі плённым у плане ўмацавання здароўя дзяцей і набыцця імі карысных навыкаў. Большасць звычак у дзяцей старэйшага ўзросту ўжо сфармаваліся і пад уздзеяннем акружэння здольныя толькі відазмяняцца.
Маленькае дзіця яшчэ не здольнае самастойна, без дапамогі дарослых клапаціцца пра ўласнае здароўе. Таму менавіта дарослыя, і, у першую чаргу, бацькі абавязаныя паклапаціцца пра стварэнне для свайго малога такога спрыяльнага асяроддзя, якое забяспечыла б яму паўнавартаснае фізічнае развіццё. У гэтае асяроддзе ўваходзяць:
- бяспека жыццядзейнасці
- рэжым дня
- правільнае харчаванне
- арганізацыя рухальнай актыўнасці і інш.
Арганізацыя рухальнай актыўнасці арганізаваная на нашых занятках па фітнэсе. Дасведчаны педагог у адпаведнасці з узростам дзяцей правільна дазіруе нагрузку і віды практыкаванняў на розныя групы цягліцаў. Педагог прытрымліваецца наступных мэтаў:
- атрыманне і развіццё якасцяў і навыкаў, важных для фарміравання апорна-рухальнага апарата (сілы, хуткасці, вынослівасці, гнуткасці і каардынацыі)
- якаснае паляпшэнне фізічных навыкаў дзяцей і ўдасканаленне асноўных рухаў пры правільна падабранай нагрузцы
- выхаванне цягі да рэгулярных фізічных практыкаванняў і паступовага ўдасканалення асобных навыкаў
Дзеці ў 5 гадоў ужо павінныя праяўляць цікавасць да матэматыкі, умець лічыць, разумець, якія ёсць лічбы, ведаць лічбы натуральнага шэрагу, разбірацца ў дзясятках, рашаць арыфметычныя задачы, практыкавацца ў складанні няпростых задачаў. Дашкольнікі павінныя ўяўляць, якія ёсць дні тыдня, месяцы, поры года. Мы выкарыстоўваем спецыяльныя наборы, наглядныя матэрыялы для навучання дзяцей дашкольнага ўзросту.
Па матэматыцы з логікай:
- дзеці асвойваюць лічбы, лік, веданне геаметрычных фігураў, вучацца арыентавацца на плоскасці
- канцэнтруюцца пры выкананні складаных разумовых аперацый і даводзяць пачатую справу да канца
- аналізуюць, параўноўваюць, супастаўляюць
- у дзяцей удасканальваецца мова, увага, памяць, уяўленне
- развіваецца дробная маторыка рук
Кошт 1 комплексу:
- Матэматыка з логікай і фітнэс
48 бел. рублёў / месяц – 1 наведванне на тыдзень
Кошт 2-х комплексаў:
- Вясёлая граматыка і выяўленчае мастацтва
- Матэматыка з логікай і фітнэс
72 бел. рублёў / месяц– 2 наведванні на тыдзень
У клапатлівых бацькоў процьма пытанняў:
- Чаму дзіця маўчыць?
- Ці правільна развіваецца гаворка ў майго сыночка або дачушкі?
- Ці трэба турбавацца або яшчэ рана?
- У чым прычына парушэння мовы?
- Чаму дзеці сталі дрэнна размаўляць? Бо раней да лагапеда звярталіся адзінкі? – прыгадваюць бабулі.
- Як дапамагчы дзіцяці?
Ва ўсім гэтым дапаможа разабрацца настаўнік-лагапед.
Самы плённы перыяд для пераадолення парушэнняў мовы – гэта дашкольны ўзрост. Важна не ўпусціць яго, своечасова звярнуцца да настаўніка-лагапеда! Памятайце, што па меры сталення звычка размаўляць няправільна ў дзіцяці замацоўваецца і горш паддаецца карэкцыі Правільная, прыгожая, звязаная мова – гэта аснова паспяховага навучання дзіцяці ў школе, авалодання ім не толькі роднай, але і замежнымі мовамі.
Дзіця не нараджаецца са сфарміраванай мовай. Паступова, крок за крокам, ён вучыцца правільна і выразна прамаўляць гукі, звязваць паміж сабой словы, будаваць сказы, ясна і паслядоўна выказваць свае думкі. Але, нажаль, часам маўленчае развіццё праходзіць са спазненнем або з асаблівасцямі развіцця. У гэтым выпадку дапаможа лагапед – спецыяліст, які выпраўляе парушэнні мовы.
Найбольшыя цяжкасці сустракаюцца ў дзяцей з вымаўленнем:
- санорных гукаў (л, р)
- свісцячых (з, с, дз, ц)
- шыпячых (ж, ш, дж, ч)
Правільней за ўсё гэтыя гукі можа паставіць лагапед, які пакажа бацькам, як выконваць практыкаванні, і дасць рэкамендацыі. Але лагапед можа зрабіць толькі невялікую частку працы, а асноўную прыйдзецца ўзяць на сябе менавіта бацькам. Гук паставіць лягчэй, чым потым яго ўтрымаць. Для замацавання чыстай мовы патрабуюцца пастаянныя штодзённыя заняткі, а не пару разоў на тыдзень. Увагу дзіцяці трэба акцэнтаваць на правільным вымаўленні не толькі падчас заняткаў, але і ў штодзённым жыцці.
Кошт абанемента:
- групавыя заняткі: 55 бел. рублёў / месяц – 2 разы на тыдзень па 1 акадэмічнай гадзіне
- індывідуальныя заняткі: 85 бел. рублёў / месяц - 1 раз на тыдзень па 1 акадэмічнай гадзіне
Канструяванне можа выкарыстоўвацца ў мэтах разумовага выхавання дзяцей толькі пры ўмове мэтанакіраванага кіраўніцтва з боку дарослага. Дарослы павінны дапамагчы дзіцяці перайсці на ўзровень, калі будучая пабудова ўжо плануецца на этапе, калі дзіцячы канструктар яшчэ нават не пачалі злучаць.
Нашыя заняткі накіраваныя на развіццё ў дзяцей творчага і навукова-тэхнічнага патэнцыялу. Збіраючы якую-небудзь мадэль ці механізм, а затым яшчэ і праграмуючы іх, дзіця само стварае цацку, а не атрымлівае гатовую. Дзеці з малодшых групаў збіраюць менш складаныя мадэлі – гэта добры трэнажор для развіцця дробнай маторыкі. Старэйшыя дзеці вывучаюць асновы праграмавання і алгарытмаў. Упэўненыя, што ў будучыні яны будуць таленавітымі праграмістамі, інжынерамі-канструктарамі, навукоўцамі.
Нашыя заняткі пабудаваныя па сістэме “ад простага да складанага”. Дзеці пачынаюць будаваць простыя мадэлі і паступова пераходзяць да больш складаных, паралельна вывучаюць асновы механікі і электратэхнікі. Звычайна занятак праходзіць наступным чынам: спачатку паказваюць алгарытм збору мадэлі і апавядаюць на тэму фізічных працэсаў. Напрыклад, працэс перадачы энергіі. Потым гэтыя веды прымяняюцца ў будаўніцтве рабатызаванай мадэлі. Па інструкцыі будуем робатаў, выпрабоўваем іх, глядзім, як яны сябе паводзяць. Адзін ці два разы ў навучальным годзе нашыя дзеці ўдзельнічаюць у гарадскіх і абласных спаборніцтвах па робататэхніцы.
У будучыні дзеці стануць абітурыентамі, якія будуць ведаць, што акрамя юрыстаў і эканамістаў ёсць яшчэ і інжынерныя навукаёмістыя спецыяльнасці, у іх з’явіцца цікавасць вывучаць робататэхніку, мікрапрацэсарныя сістэмы, механіку, праграмаванне. На наш погляд, гэтыя спецыяльнасці больш цікавыя, чым складаныя. У наш век высокіх тэхналогій гэтыя заняткі больш чым актуальныя.
Наведваючы заняткі па займальнай робататэхніцы, дзіця рыхтуе сябе да школьнага курсу фізікі. Яна ў дзяцей пачынаецца ў старэйшых класах. Для іх ужо не будзе навінай, што з дапамогай падважніка можна без намаганняў падняць аўтамабіль, або, што можна павялічыць магутнасць рухавіка, дадаўшы толькі адну маленькую шасцярэньку.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Такім чынам, ці патрэбная дзецям замежная мова? Вядома, патрэбная, калі вы хочаце, каб ваш малы ў будучым мог атрымаць прэстыжную працу і свабодна падарожнічаў па свеце. З пытаннем, навошта трэба веданне замежнай мовы, усё больш-менш зразумела, але тут у шматлікіх маладых бацькоў узнікае іншае пытанне – навошта пазбаўляць малога дзяцінства і нагружаць дадатковымі курсамі, калі замежная мова яму спатрэбіцца па большай частцы толькі ў дарослым жыцці? Чаму пачынаць вывучэнне англійскай мовы лепш з дзяцінства? На гэта ёсць цэлы шэраг прычынаў:
- па-першае, у раннім узросце ў дзяцей актыўна павялічваецца аб’ём мозгу, дзякуючы чаму ўсё новае лёгка і хутка запамінаецца на ўсё жыццё, і лепш, каб вашае дзіця запомніла карысныя выразы на замежнай мове, чым пустую інфармацыю з тэлебачання або інтэрнэту
- па-другое, дзяцей куды прасцей матываваць, ім і так усё вакол цікава, і калі падабраць цікавыя курсы, то вашае дзіця будзе само з нецярпеннем чакаць чарговага занятка
- па-трэцяе, вучыць любыя замежныя мовы прасцей у дзяцінстве – дзеці не аналізуюць структуру мовы, яны пазбаўленыя комплексаў і страхаў з нагоды таго, што нешта можа не атрымацца, яны проста як губкі ўбіраюць усё, што прыцягвае іх увагу на эмацыйным узроўні
Таксама, псіхолагамі, якія праводзілі даследаванні ў пытанні пра тое, ці варта дзецям з ранняга ўзросту вывучаць замежную мову, і як гэта ўплывае на развіццё дзіцяці, удалося высветліць, што:
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, лепш здольныя кантраляваць і сачыць за ходам думак
- дзвюхмоўныя дзеці здольныя прымаць больш узважаныя рашэнні
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, больш таварыскія і сацыяльна адаптаваныя
Да таго ж, людзі, якія ведаюць дзве і больш моваў, радзей пакутуюць на прыдуркаватасць, яны больш інтэлектуальна развітыя, мэтанакіраваныя, лягчэй дамагаюцца сваіх мэтаў, і ў дадатак да ўсяго радзей пакутуюць на дэпрэсіі.
На занятках м:
- вывучаем новыя словы
- вучым простыя выразы і сказы
- знаёмімся з алфавітам
- гуляем у гульні на англійскай мове
- малюем і спяваем
- глядзім мультфільмы на англійскай мове
Зычыце свайму дзіцяці шчаслівай будучыні? Тады пачынайце вучыць англійскую мову разам з малым ужо цяпер, і заўтра ён вам скажа велізарнае «ДЗЯКУЙ»!
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
Палюбіць гульню ў шахматы могуць як хлопчыкі, так і дзяўчынкі. Гуляць у яе цікава і дзіцяці, і даросламу. Пачынаць жа навучанне аптымальна у чатыры гады, калі дзіця гатовае слухаць выкладчыка, выконваць яго ўказанні, здольнае зразумець і выканаць правілы настольнай гульні.
Вядома, што некаторыя з вялікіх шахматыстаў пазнаёміліся з гульнёй менавіта ў чатыры гады: гэта і расійскі шахматыст Анатоль Яўгенавіч Карпаў, і шахматыст з Кубы – Хасэ Рауль Капабланка, і Паўль Пятровіч Керэс з Эстоніі.
Гуляць у шахматы карысна ў любым узросце. Плюсаў ад гульні вельмі шмат, асабліва для дашкалятаў:
- Развіваецца памяць.
У працэсе гульні дзіця выбудоўвае ў розуме камбінацыі – яму даводзіцца ўтрымліваць у галаве розныя размяшчэнні фігураў і ўяўляць, як зменіцца карціна, калі ён зробіць той ці іншы ход. - Паляпшаецца ўвага.
Дзіця становіцца больш засяроджаным і ўседлівым, вучыцца паглыбляцца ў гульню і не рэагаваць на староннія раздражняльнікі. - Трэніруецца наглядна-вобразнае мысленне,
а таксама дзіця пачынае лепш арыентавацца ў прасторы. - Узнікае і хутчэй развіваецца лагічнае мысленне.
Дзіця вучыцца аналізаваць і прагназаваць сітуацыі. Яно пачынае заўважаць уласныя памылкі і прамашкі суперніка. - Развіваецца гаворка.
Дзіця чуе і само прамаўляе новыя для яго тэрміны. Чаго толькі варта паўтарыць «гарызанталь» і «вертыкаль». - Фармуецца мэтанакіраванасць.
Гульня вучыць малога не апускаць рукі і змагацца да канца. - Гуляючы ў шахматы, дзіця вучыцца самастойна думаць і, што важна, самастойна прымаць рашэнні.
- Улічваючы, што у гульні даводзіцца ахвяраваць фігурамі, а часам і прайграваць, малы вучыцца спраўляцца са стратамі, адэкватна перажываць паразу.
Гульня ў шахматы – гэта годнае захапленне і магчымасць атрымліваць інтэлектуальнае задавальненне. Калі малы палюбіць вырашаць разумовыя задачы, з якіх і складаецца гульня ў шахматы, яму будзе лягчэй асвойваць і іншыя вобласці ведаў. Дапытлівасць, імкненне зразумець, знайсці рашэнне ў любой сітуацыі зробяць яго жыццё не толькі цікавей, але і дапамогуць стаць паспяховым.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (45 хвілін) у тыдзень
- 47 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (60 хвілін) у тыдзень
- 79 бел. рублёў / месяц – 2 заняткі (па 60 хвілін) у тыдзень
Гатоўнасць да школы прадугледжвае шмат аспектаў і вызначаецца не толькі узроўнем ведаў, уменняў і навыкаў, але таксама псіхалагічнай і эмацыйнай сталасцю, матывацыяй да навучання. Што рабіць, калі ў вашага дзіцяці няма жадання вучыцца, яму хочацца проста гуляць, а ў наступным годзе – першы клас? Ці можна выправіць сітуацыю і прыйсці ў школу з імкненнем да ведаў, з радасцю і ўпэўненасцю? У нашай комплекснай праграме па падрыхтоўцы да школы пры засваенні свету лічбаў, пры падрыхтоўцы рукі да пісання і навучанні чытанню, развіцці логікі, гарманічна спалучаюцца класічны падыход да навучання з выкарыстаннем сучасных прыёмаў і методык.
Пры адначасовым уздзеянні на ўсе органы пачуццяў, стымулюючы зрокавыя, тактыльныя і слыхавыя аналізатары, яны дазваляюць у гульнявой форме больш эфектыўна фармаваць навыкі чытання па складах, правільнае напісанне, развіваць мысленне, логіку, увагу, зрок, фанематычны слых, мову.
Падрыхтоўка да школы ў нашым дзіцячым цэнтры гэта:
- займальныя заняткі па асноўных відах вучэбнай дзейнасці: матэматыцы, чытанню і пісьму
- рознабаковае развіццё інтэлекту і набыццё навучальных навыкаў у спецыяльна арганізаваным асяроддзі
- атмасфера навучання, што стымулюе і псіхалагічна падтрымлівае, з высакакласным і дасведчаным педагогам
- якасны вынік
Кошт абанемента:
72 бел. рублёў / месяц – 2 дні па 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Дашкольны ўзрост – падмурак агульнага развіцця дзіцяці, стартавы перыяд усіх высокіх чалавечых пачаткаў. Менавіта ў гэтым узросце закладваюцца асновы ўсебаковага, гарманічнага развіцця дзіцяці.
Маляванне з’яўляецца адным з найважнейшых сродкаў пазнання свету і развіцця ведаў эстэтычнага выхавання, бо яно звязанае з самастойнай практычнай і творчай дзейнасцю дзіцяці. У працэсе малявання ў дзіцяці ўдасканальваюцца назіральнасць і эстэтычнае ўспрыманне, мастацкі густ і творчыя здольнасці.
Малюючы, дзіця фарміруе і развівае ў сябе пэўныя здольнасці:
- зрокавую ацэнку формы
- прасторавае мысленне
- пачуццё колеру
Нашыя метады:
- дазваляюць развіваць спецыяльныя ўменні і навыкі, якія падрыхтоўваюць руку дзіцяці да пісання
- даюць магчымасць адчуць разнастайнасць тых прадметаў, якія адлюстроўваюць дзеці, што ўплывае на паўнату ўспрымання навакольнага свету
- фармуюць эмацыйна-станоўчае стаўленне да самога працэсу малявання
- спрыяюць больш эфектыўнаму развіццю ўяўлення, успрымання і, як следства, пазнавальных здольнасцяў
На працягу ўсіх заняткаў дзеці практычна асвойваюць і знаёмяцца з уяўленнямі пра кампазіцыю, пра галоўнае і другаснае; пра сувязь формы і зместу малюнка; пра кантраст светлыні колеру, формы і фактуры і інш.
Кошт абанемента:
48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
У клапатлівых бацькоў процьма пытанняў:
- Чаму дзіця маўчыць?
- Ці правільна развіваецца гаворка ў майго сыночка або дачушкі?
- Ці трэба турбавацца або яшчэ рана?
- У чым прычына парушэння мовы?
- Чаму дзеці сталі дрэнна размаўляць? Бо раней да лагапеда звярталіся адзінкі? – прыгадваюць бабулі.
- Як дапамагчы дзіцяці?
Ва ўсім гэтым дапаможа разабрацца настаўнік-лагапед.
Самы плённы перыяд для пераадолення парушэнняў мовы – гэта дашкольны ўзрост. Важна не ўпусціць яго, своечасова звярнуцца да настаўніка-лагапеда! Памятайце, што па меры сталення звычка размаўляць няправільна ў дзіцяці замацоўваецца і горш паддаецца карэкцыі Правільная, прыгожая, звязаная мова – гэта аснова паспяховага навучання дзіцяці ў школе, авалодання ім не толькі роднай, але і замежнымі мовамі.
Дзіця не нараджаецца са сфарміраванай мовай. Паступова, крок за крокам, ён вучыцца правільна і выразна прамаўляць гукі, звязваць паміж сабой словы, будаваць сказы, ясна і паслядоўна выказваць свае думкі. Але, нажаль, часам маўленчае развіццё праходзіць са спазненнем або з асаблівасцямі развіцця. У гэтым выпадку дапаможа лагапед – спецыяліст, які выпраўляе парушэнні мовы.
Найбольшыя цяжкасці сустракаюцца ў дзяцей з вымаўленнем:
- санорных гукаў (л, р)
- свісцячых (з, с, дз, ц)
- шыпячых (ж, ш, дж, ч)
Правільней за ўсё гэтыя гукі можа паставіць лагапед, які пакажа бацькам, як выконваць практыкаванні, і дасць рэкамендацыі. Але лагапед можа зрабіць толькі невялікую частку працы, а асноўную прыйдзецца ўзяць на сябе менавіта бацькам. Гук паставіць лягчэй, чым потым яго ўтрымаць. Для замацавання чыстай мовы патрабуюцца пастаянныя штодзённыя заняткі, а не пару разоў на тыдзень. Увагу дзіцяці трэба акцэнтаваць на правільным вымаўленні не толькі падчас заняткаў, але і ў штодзённым жыцці.
Кошт абанемента:
- групавыя заняткі: 55 бел. рублёў / месяц – 2 разы на тыдзень па 1 акадэмічнай гадзіне
- індывідуальныя заняткі: 85 бел. рублёў / месяц - 1 раз на тыдзень па 1 акадэмічнай гадзіне
Канструяванне можа выкарыстоўвацца ў мэтах разумовага выхавання дзяцей толькі пры ўмове мэтанакіраванага кіраўніцтва з боку дарослага. Дарослы павінны дапамагчы дзіцяці перайсці на ўзровень, калі будучая пабудова ўжо плануецца на этапе, калі дзіцячы канструктар яшчэ нават не пачалі злучаць.
Нашыя заняткі накіраваныя на развіццё ў дзяцей творчага і навукова-тэхнічнага патэнцыялу. Збіраючы якую-небудзь мадэль ці механізм, а затым яшчэ і праграмуючы іх, дзіця само стварае цацку, а не атрымлівае гатовую. Дзеці з малодшых групаў збіраюць менш складаныя мадэлі – гэта добры трэнажор для развіцця дробнай маторыкі. Старэйшыя дзеці вывучаюць асновы праграмавання і алгарытмаў. Упэўненыя, што ў будучыні яны будуць таленавітымі праграмістамі, інжынерамі-канструктарамі, навукоўцамі.
Нашыя заняткі пабудаваныя па сістэме “ад простага да складанага”. Дзеці пачынаюць будаваць простыя мадэлі і паступова пераходзяць да больш складаных, паралельна вывучаюць асновы механікі і электратэхнікі. Звычайна занятак праходзіць наступным чынам: спачатку паказваюць алгарытм збору мадэлі і апавядаюць на тэму фізічных працэсаў. Напрыклад, працэс перадачы энергіі. Потым гэтыя веды прымяняюцца ў будаўніцтве рабатызаванай мадэлі. Па інструкцыі будуем робатаў, выпрабоўваем іх, глядзім, як яны сябе паводзяць. Адзін ці два разы ў навучальным годзе нашыя дзеці ўдзельнічаюць у гарадскіх і абласных спаборніцтвах па робататэхніцы.
У будучыні дзеці стануць абітурыентамі, якія будуць ведаць, што акрамя юрыстаў і эканамістаў ёсць яшчэ і інжынерныя навукаёмістыя спецыяльнасці, у іх з’явіцца цікавасць вывучаць робататэхніку, мікрапрацэсарныя сістэмы, механіку, праграмаванне. На наш погляд, гэтыя спецыяльнасці больш цікавыя, чым складаныя. У наш век высокіх тэхналогій гэтыя заняткі больш чым актуальныя.
Наведваючы заняткі па займальнай робататэхніцы, дзіця рыхтуе сябе да школьнага курсу фізікі. Яна ў дзяцей пачынаецца ў старэйшых класах. Для іх ужо не будзе навінай, што з дапамогай падважніка можна без намаганняў падняць аўтамабіль, або, што можна павялічыць магутнасць рухавіка, дадаўшы толькі адну маленькую шасцярэньку.
Кошт абанемент:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Для дзяцей вельмі цікава папрацаваць з тым, што знаходзіцца ўнутры тых электрычных прыбораў, якія яны бачаць вакол сябе. Ну і якая можа быць у дзіцяці матывацыя? Усё разабраць і паглядзець, як гэта працуе. Мала таго, што працуе, дык яшчэ ведаць, разумець і ўмець растлумачыць гэта.
Пры вывучэнні электронікі (не блытаць з захапленнем электроннымі гульнявымі прыстаўкамі, электроннымі планшэтамі, мабільнымі тэлефонамі і інш.)
- пашыраецца кругагляд
- набываюцца навыкі працы з прыладай
- развіваецца мысленне і здольнасці прымаць самастойныя рашэнні
Дзіця бачыць вынік сваёй працы, пры гэтым адчуваючы гонар, калі электронная цацка, сабраная яго рукамі, няхай гэта будзе робат або просты музычны інструмент, працуе, дзейнічае, пры гэтым ён разумее, што многія яго аднагодкі, ды і дарослыя, не могуць зрабіць тое, што зрабіў ён, бо для гэтага патрэбныя спецыяльныя веды, якія ён атрымае на занятках займальнай электронікай. Гэта выдатна падымае самаацэнку.
Электроніка для пачаткоўцаў пачынаецца з вывучэння асноваў, без ведання якіх пачаткоўцу-электроншчыку не абысціся: паняцце электрычнага току, апісанне радыёкампанентаў, абазначэнне на электронных схемах – усё гэта асновы электронікі:
- Электрычны ток. Што такое электрычны ток?
- Пераменны і пастаянны ток. Чым адрозніваецца пераменны ток ад пастаяннага?
- Закон Ома. Што такое закон Ома?
- Рэзістар. Што такое рэзістар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць рэзістары, як праверыць рэзістар?
- Кандэнсатар. Што такое кандэнсатар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць кандэнсатары, як праверыць кандэнсатар?
- Дыёд. Што такое дыёд, дыёдны выпрамнік, як праверыць дыёд, якія бываюць дыёды?
Кошт абанемента на месяц:
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Такім чынам, ці патрэбная дзецям замежная мова? Вядома, патрэбная, калі вы хочаце, каб ваш малы ў будучым мог атрымаць прэстыжную працу і свабодна падарожнічаў па свеце. З пытаннем, навошта трэба веданне замежнай мовы, усё больш-менш зразумела, але тут у шматлікіх маладых бацькоў узнікае іншае пытанне – навошта пазбаўляць малога дзяцінства і нагружаць дадатковымі курсамі, калі замежная мова яму спатрэбіцца па большай частцы толькі ў дарослым жыцці? Чаму пачынаць вывучэнне англійскай мовы лепш з дзяцінства? На гэта ёсць цэлы шэраг прычынаў:
- па-першае, у раннім узросце ў дзяцей актыўна павялічваецца аб’ём мозгу, дзякуючы чаму ўсё новае лёгка і хутка запамінаецца на ўсё жыццё, і лепш, каб вашае дзіця запомніла карысныя выразы на замежнай мове, чым пустую інфармацыю з тэлебачання або інтэрнэту
- па-другое, дзяцей куды прасцей матываваць, ім і так усё вакол цікава, і калі падабраць цікавыя курсы, то вашае дзіця будзе само з нецярпеннем чакаць чарговага занятка
- па-трэцяе, вучыць любыя замежныя мовы прасцей у дзяцінстве – дзеці не аналізуюць структуру мовы, яны пазбаўленыя комплексаў і страхаў з нагоды таго, што нешта можа не атрымацца, яны проста як губкі ўбіраюць усё, што прыцягвае іх увагу на эмацыйным узроўні
Таксама, псіхолагамі, якія праводзілі даследаванні ў пытанні пра тое, ці варта дзецям з ранняга ўзросту вывучаць замежную мову, і як гэта ўплывае на развіццё дзіцяці, удалося высветліць, што:
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, лепш здольныя кантраляваць і сачыць за ходам думак
- дзвюхмоўныя дзеці здольныя прымаць больш узважаныя рашэнні
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, больш таварыскія і сацыяльна адаптаваныя
Да таго ж, людзі, якія ведаюць дзве і больш моваў, радзей пакутуюць на прыдуркаватасць, яны больш інтэлектуальна развітыя, мэтанакіраваныя, лягчэй дамагаюцца сваіх мэтаў, і ў дадатак да ўсяго радзей пакутуюць на дэпрэсіі.
На занятках мы:
- вывучаем новыя словы
- вучым простыя выразы і сказы
- знаёмімся з алфавітам
- гуляем у гульні на англійскай мове
- малюем і спяваем
- глядзім мультфільмы на англійскай мове
Зычыце свайму дзіцяці шчаслівай будучыні? Тады пачынайце вучыць англійскую мову разам з малым ужо цяпер, і заўтра ён вам скажа велізарнае «ДЗЯКУЙ»!
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
Палюбіць гульню ў шахматы могуць як хлопчыкі, так і дзяўчынкі. Гуляць у яе цікава і дзіцяці, і даросламу. Пачынаць жа навучанне аптымальна у чатыры гады, калі дзіця гатовае слухаць выкладчыка, выконваць яго ўказанні, здольнае зразумець і выканаць правілы настольнай гульні.
Вядома, што некаторыя з вялікіх шахматыстаў пазнаёміліся з гульнёй менавіта ў чатыры гады: гэта і расійскі шахматыст Анатоль Яўгенавіч Карпаў, і шахматыст з Кубы – Хасэ Рауль Капабланка, і Паўль Пятровіч Керэс з Эстоніі.
Гуляць у шахматы карысна ў любым узросце. Плюсаў ад гульні вельмі шмат, асабліва для дашкалятаў:
- Развіваецца памяць.
У працэсе гульні дзіця выбудоўвае ў розуме камбінацыі – яму даводзіцца ўтрымліваць у галаве розныя размяшчэнні фігураў і ўяўляць, як зменіцца карціна, калі ён зробіць той ці іншы ход. - Паляпшаецца ўвага.
Дзіця становіцца больш засяроджаным і ўседлівым, вучыцца паглыбляцца ў гульню і не рэагаваць на староннія раздражняльнікі. - Трэніруецца наглядна-вобразнае мысленне,
а таксама дзіця пачынае лепш арыентавацца ў прасторы. - Узнікае і хутчэй развіваецца лагічнае мысленне.
Дзіця вучыцца аналізаваць і прагназаваць сітуацыі. Яно пачынае заўважаць уласныя памылкі і прамашкі суперніка. - Развіваецца гаворка.
Дзіця чуе і само прамаўляе новыя для яго тэрміны. Чаго толькі варта паўтарыць «гарызанталь» і «вертыкаль». - Фармуецца мэтанакіраванасць.
Гульня вучыць малога не апускаць рукі і змагацца да канца. - Гуляючы ў шахматы, дзіця вучыцца самастойна думаць і, што важна, самастойна прымаць рашэнні.
- Улічваючы, што у гульні даводзіцца ахвяраваць фігурамі, а часам і прайграваць, малы вучыцца спраўляцца са стратамі, адэкватна перажываць паразу.
Гульня ў шахматы – гэта годнае захапленне і магчымасць атрымліваць інтэлектуальнае задавальненне. Калі малы палюбіць вырашаць разумовыя задачы, з якіх і складаецца гульня ў шахматы, яму будзе лягчэй асвойваць і іншыя вобласці ведаў. Дапытлівасць, імкненне зразумець, знайсці рашэнне ў любой сітуацыі зробяць яго жыццё не толькі цікавей, але і дапамогуць стаць паспяховым.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (45 хвілін) у тыдзень
- 47 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (60 хвілін) у тыдзень
- 79 бел. рублёў / месяц – 2 заняткі (па 60 хвілін) у тыдзень
Канструяванне можа выкарыстоўвацца ў мэтах разумовага выхавання дзяцей толькі пры ўмове мэтанакіраванага кіраўніцтва з боку дарослага. Дарослы павінны дапамагчы дзіцяці перайсці на ўзровень, калі будучая пабудова ўжо плануецца на этапе, калі дзіцячы канструктар яшчэ нават не пачалі злучаць.
Нашыя заняткі накіраваныя на развіццё ў дзяцей творчага і навукова-тэхнічнага патэнцыялу. Збіраючы якую-небудзь мадэль ці механізм, а затым яшчэ і праграмуючы іх, дзіця само стварае цацку, а не атрымлівае гатовую. Дзеці з малодшых групаў збіраюць менш складаныя мадэлі – гэта добры трэнажор для развіцця дробнай маторыкі. Старэйшыя дзеці вывучаюць асновы праграмавання і алгарытмаў. Упэўненыя, што ў будучыні яны будуць таленавітымі праграмістамі, інжынерамі-канструктарамі, навукоўцамі.
Нашыя заняткі пабудаваныя па сістэме “ад простага да складанага”. Дзеці пачынаюць будаваць простыя мадэлі і паступова пераходзяць да больш складаных, паралельна вывучаюць асновы механікі і электратэхнікі. Звычайна занятак праходзіць наступным чынам: спачатку паказваюць алгарытм збору мадэлі і апавядаюць на тэму фізічных працэсаў. Напрыклад, працэс перадачы энергіі. Потым гэтыя веды прымяняюцца ў будаўніцтве рабатызаванай мадэлі. Па інструкцыі будуем робатаў, выпрабоўваем іх, глядзім, як яны сябе паводзяць. Адзін ці два разы ў навучальным годзе нашыя дзеці ўдзельнічаюць у гарадскіх і абласных спаборніцтвах па робататэхніцы.
У будучыні дзеці стануць абітурыентамі, якія будуць ведаць, што акрамя юрыстаў і эканамістаў ёсць яшчэ і інжынерныя навукаёмістыя спецыяльнасці, у іх з’явіцца цікавасць вывучаць робататэхніку, мікрапрацэсарныя сістэмы, механіку, праграмаванне. На наш погляд, гэтыя спецыяльнасці больш цікавыя, чым складаныя. У наш век высокіх тэхналогій гэтыя заняткі больш чым актуальныя.
Наведваючы заняткі па займальнай робататэхніцы, дзіця рыхтуе сябе да школьнага курсу фізікі. Яна ў дзяцей пачынаецца ў старэйшых класах. Для іх ужо не будзе навінай, што з дапамогай падважніка можна без намаганняў падняць аўтамабіль, або, што можна павялічыць магутнасць рухавіка, дадаўшы толькі адну маленькую шасцярэньку.
Кошт абанемент:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Для дзяцей вельмі цікава папрацаваць з тым, што знаходзіцца ўнутры тых электрычных прыбораў, якія яны бачаць вакол сябе. Ну і якая можа быць у дзіцяці матывацыя? Усё разабраць і паглядзець, як гэта працуе. Мала таго, што працуе, дык яшчэ ведаць, разумець і ўмець растлумачыць гэта.
Пры вывучэнні электронікі (не блытаць з захапленнем электроннымі гульнявымі прыстаўкамі, электроннымі планшэтамі, мабільнымі тэлефонамі і інш.)
- пашыраецца кругагляд
- набываюцца навыкі працы з прыладай
- развіваецца мысленне і здольнасці прымаць самастойныя рашэнні
Дзіця бачыць вынік сваёй працы, пры гэтым адчуваючы гонар, калі электронная цацка, сабраная яго рукамі, няхай гэта будзе робат або просты музычны інструмент, працуе, дзейнічае, пры гэтым ён разумее, што многія яго аднагодкі, ды і дарослыя, не могуць зрабіць тое, што зрабіў ён, бо для гэтага патрэбныя спецыяльныя веды, якія ён атрымае на занятках займальнай электронікай. Гэта выдатна падымае самаацэнку.
Электроніка для пачаткоўцаў пачынаецца з вывучэння асноваў, без ведання якіх пачаткоўцу-электроншчыку не абысціся: паняцце электрычнага току, апісанне радыёкампанентаў, абазначэнне на электронных схемах – усё гэта асновы электронікі:
- Электрычны ток. Што такое электрычны ток?
- Пераменны і пастаянны ток. Чым адрозніваецца пераменны ток ад пастаяннага?
- Закон Ома. Што такое закон Ома?
- Рэзістар. Што такое рэзістар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць рэзістары, як праверыць рэзістар?
- Кандэнсатар. Што такое кандэнсатар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць кандэнсатары, як праверыць кандэнсатар?
- Дыёд. Што такое дыёд, дыёдны выпрамнік, як праверыць дыёд, якія бываюць дыёды?
Кошт абанемента на месяц:
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Такім чынам, ці патрэбная дзецям замежная мова? Вядома, патрэбная, калі вы хочаце, каб ваш малы ў будучым мог атрымаць прэстыжную працу і свабодна падарожнічаў па свеце. З пытаннем, навошта трэба веданне замежнай мовы, усё больш-менш зразумела, але тут у шматлікіх маладых бацькоў узнікае іншае пытанне – навошта пазбаўляць малога дзяцінства і нагружаць дадатковымі курсамі, калі замежная мова яму спатрэбіцца па большай частцы толькі ў дарослым жыцці? Чаму пачынаць вывучэнне англійскай мовы лепш з дзяцінства? На гэта ёсць цэлы шэраг прычынаў:
- па-першае, у раннім узросце ў дзяцей актыўна павялічваецца аб’ём мозгу, дзякуючы чаму ўсё новае лёгка і хутка запамінаецца на ўсё жыццё, і лепш, каб вашае дзіця запомніла карысныя выразы на замежнай мове, чым пустую інфармацыю з тэлебачання або інтэрнэту
- па-другое, дзяцей куды прасцей матываваць, ім і так усё вакол цікава, і калі падабраць цікавыя курсы, то вашае дзіця будзе само з нецярпеннем чакаць чарговага занятка
- па-трэцяе, вучыць любыя замежныя мовы прасцей у дзяцінстве – дзеці не аналізуюць структуру мовы, яны пазбаўленыя комплексаў і страхаў з нагоды таго, што нешта можа не атрымацца, яны проста як губкі ўбіраюць усё, што прыцягвае іх увагу на эмацыйным узроўні
Таксама, псіхолагамі, якія праводзілі даследаванні ў пытанні пра тое, ці варта дзецям з ранняга ўзросту вывучаць замежную мову, і як гэта ўплывае на развіццё дзіцяці, удалося высветліць, што:
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, лепш здольныя кантраляваць і сачыць за ходам думак
- дзвюхмоўныя дзеці здольныя прымаць больш узважаныя рашэнні
- дзеці, якія вывучаюць дзве мовы, больш таварыскія і сацыяльна адаптаваныя
Да таго ж, людзі, якія ведаюць дзве і больш моваў, радзей пакутуюць на прыдуркаватасць, яны больш інтэлектуальна развітыя, мэтанакіраваныя, лягчэй дамагаюцца сваіх мэтаў, і ў дадатак да ўсяго радзей пакутуюць на дэпрэсіі.
На занятках мы:
- вывучаем новыя словы
- вучым простыя выразы і сказы
- знаёмімся з алфавітам
- гуляем у гульні на англійскай мове
- малюем і спяваем
- глядзім мультфільмы на англійскай мове
Зычыце свайму дзіцяці шчаслівай будучыні? Тады пачынайце вучыць англійскую мову разам з малым ужо цяпер, і заўтра ён вам скажа велізарнае «ДЗЯКУЙ»!
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
Палюбіць гульню ў шахматы могуць як хлопчыкі, так і дзяўчынкі. Гуляць у яе цікава і дзіцяці, і даросламу. Пачынаць жа навучанне аптымальна у чатыры гады, калі дзіця гатовае слухаць выкладчыка, выконваць яго ўказанні, здольнае зразумець і выканаць правілы настольнай гульні.
Вядома, што некаторыя з вялікіх шахматыстаў пазнаёміліся з гульнёй менавіта ў чатыры гады: гэта і расійскі шахматыст Анатоль Яўгенавіч Карпаў, і шахматыст з Кубы – Хасэ Рауль Капабланка, і Паўль Пятровіч Керэс з Эстоніі.
Гуляць у шахматы карысна ў любым узросце. Плюсаў ад гульні вельмі шмат, асабліва для дашкалятаў:
- Развіваецца памяць.
У працэсе гульні дзіця выбудоўвае ў розуме камбінацыі – яму даводзіцца ўтрымліваць у галаве розныя размяшчэнні фігураў і ўяўляць, як зменіцца карціна, калі ён зробіць той ці іншы ход. - Паляпшаецца ўвага.
Дзіця становіцца больш засяроджаным і ўседлівым, вучыцца паглыбляцца ў гульню і не рэагаваць на староннія раздражняльнікі. - Трэніруецца наглядна-вобразнае мысленне,
а таксама дзіця пачынае лепш арыентавацца ў прасторы. - Узнікае і хутчэй развіваецца лагічнае мысленне.
Дзіця вучыцца аналізаваць і прагназаваць сітуацыі. Яно пачынае заўважаць уласныя памылкі і прамашкі суперніка. - Развіваецца гаворка.
Дзіця чуе і само прамаўляе новыя для яго тэрміны. Чаго толькі варта паўтарыць «гарызанталь» і «вертыкаль». - Фармуецца мэтанакіраванасць.
Гульня вучыць малога не апускаць рукі і змагацца да канца. - Гуляючы ў шахматы, дзіця вучыцца самастойна думаць і, што важна, самастойна прымаць рашэнні.
- Улічваючы, што у гульні даводзіцца ахвяраваць фігурамі, а часам і прайграваць, малы вучыцца спраўляцца са стратамі, адэкватна перажываць паразу.
Гульня ў шахматы – гэта годнае захапленне і магчымасць атрымліваць інтэлектуальнае задавальненне. Калі малы палюбіць вырашаць разумовыя задачы, з якіх і складаецца гульня ў шахматы, яму будзе лягчэй асвойваць і іншыя вобласці ведаў. Дапытлівасць, імкненне зразумець, знайсці рашэнне ў любой сітуацыі зробяць яго жыццё не толькі цікавей, але і дапамогуць стаць паспяховым.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (45 хвілін) у тыдзень
- 47 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (60 хвілін) у тыдзень
- 79 бел. рублёў / месяц – 2 заняткі (па 60 хвілін) у тыдзень
Канструяванне можа выкарыстоўвацца ў мэтах разумовага выхавання дзяцей толькі пры ўмове мэтанакіраванага кіраўніцтва з боку дарослага. Дарослы павінны дапамагчы дзіцяці перайсці на ўзровень, калі будучая пабудова ўжо плануецца на этапе, калі дзіцячы канструктар яшчэ нават не пачалі злучаць.
Нашыя заняткі накіраваныя на развіццё ў дзяцей творчага і навукова-тэхнічнага патэнцыялу. Збіраючы якую-небудзь мадэль ці механізм, а затым яшчэ і праграмуючы іх, дзіця само стварае цацку, а не атрымлівае гатовую. Дзеці з малодшых групаў збіраюць менш складаныя мадэлі – гэта добры трэнажор для развіцця дробнай маторыкі. Старэйшыя дзеці вывучаюць асновы праграмавання і алгарытмаў. Упэўненыя, што ў будучыні яны будуць таленавітымі праграмістамі, інжынерамі-канструктарамі, навукоўцамі.
Нашыя заняткі пабудаваныя па сістэме “ад простага да складанага”. Дзеці пачынаюць будаваць простыя мадэлі і паступова пераходзяць да больш складаных, паралельна вывучаюць асновы механікі і электратэхнікі. Звычайна занятак праходзіць наступным чынам: спачатку паказваюць алгарытм збору мадэлі і апавядаюць на тэму фізічных працэсаў. Напрыклад, працэс перадачы энергіі. Потым гэтыя веды прымяняюцца ў будаўніцтве рабатызаванай мадэлі. Па інструкцыі будуем робатаў, выпрабоўваем іх, глядзім, як яны сябе паводзяць. Адзін ці два разы ў навучальным годзе нашыя дзеці ўдзельнічаюць у гарадскіх і абласных спаборніцтвах па робататэхніцы.
У будучыні дзеці стануць абітурыентамі, якія будуць ведаць, што акрамя юрыстаў і эканамістаў ёсць яшчэ і інжынерныя навукаёмістыя спецыяльнасці, у іх з’явіцца цікавасць вывучаць робататэхніку, мікрапрацэсарныя сістэмы, механіку, праграмаванне. На наш погляд, гэтыя спецыяльнасці больш цікавыя, чым складаныя. У наш век высокіх тэхналогій гэтыя заняткі больш чым актуальныя.
Наведваючы заняткі па займальнай робататэхніцы, дзіця рыхтуе сябе да школьнага курсу фізікі. Яна ў дзяцей пачынаецца ў старэйшых класах. Для іх ужо не будзе навінай, што з дапамогай падважніка можна без намаганняў падняць аўтамабіль, або, што можна павялічыць магутнасць рухавіка, дадаўшы толькі адну маленькую шасцярэньку.
Кошт абанемент:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Для дзяцей вельмі цікава папрацаваць з тым, што знаходзіцца ўнутры тых электрычных прыбораў, якія яны бачаць вакол сябе. Ну і якая можа быць у дзіцяці матывацыя? Усё разабраць і паглядзець, як гэта працуе. Мала таго, што працуе, дык яшчэ ведаць, разумець і ўмець растлумачыць гэта.
Пры вывучэнні электронікі (не блытаць з захапленнем электроннымі гульнявымі прыстаўкамі, электроннымі планшэтамі, мабільнымі тэлефонамі і інш.)
- пашыраецца кругагляд
- набываюцца навыкі працы з прыладай
- развіваецца мысленне і здольнасці прымаць самастойныя рашэнні
Дзіця бачыць вынік сваёй працы, пры гэтым адчуваючы гонар, калі электронная цацка, сабраная яго рукамі, няхай гэта будзе робат або просты музычны інструмент, працуе, дзейнічае, пры гэтым ён разумее, што многія яго аднагодкі, ды і дарослыя, не могуць зрабіць тое, што зрабіў ён, бо для гэтага патрэбныя спецыяльныя веды, якія ён атрымае на занятках займальнай электронікай. Гэта выдатна падымае самаацэнку.
Электроніка для пачаткоўцаў пачынаецца з вывучэння асноваў, без ведання якіх пачаткоўцу-электроншчыку не абысціся: паняцце электрычнага току, апісанне радыёкампанентаў, абазначэнне на электронных схемах – усё гэта асновы электронікі:
- Электрычны ток. Што такое электрычны ток?
- Пераменны і пастаянны ток. Чым адрозніваецца пераменны ток ад пастаяннага?
- Закон Ома. Што такое закон Ома?
- Рэзістар. Што такое рэзістар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць рэзістары, як праверыць рэзістар?
- Кандэнсатар. Што такое кандэнсатар, для чаго ён патрэбны, якія бываюць кандэнсатары, як праверыць кандэнсатар?
- Дыёд. Што такое дыёд, дыёдны выпрамнік, як праверыць дыёд, якія бываюць дыёды?
Кошт абанемента на месяц:
- 48 бел. рублёў / месяц – 2 акадэмічныя гадзіны на тыдзень
Палюбіць гульню ў шахматы могуць як хлопчыкі, так і дзяўчынкі. Гуляць у яе цікава і дзіцяці, і даросламу. Пачынаць жа навучанне аптымальна у чатыры гады, калі дзіця гатовае слухаць выкладчыка, выконваць яго ўказанні, здольнае зразумець і выканаць правілы настольнай гульні.
Вядома, што некаторыя з вялікіх шахматыстаў пазнаёміліся з гульнёй менавіта ў чатыры гады: гэта і расійскі шахматыст Анатоль Яўгенавіч Карпаў, і шахматыст з Кубы – Хасэ Рауль Капабланка, і Паўль Пятровіч Керэс з Эстоніі.
Гуляць у шахматы карысна ў любым узросце. Плюсаў ад гульні вельмі шмат, асабліва для дашкалятаў:
- Развіваецца памяць.
У працэсе гульні дзіця выбудоўвае ў розуме камбінацыі – яму даводзіцца ўтрымліваць у галаве розныя размяшчэнні фігураў і ўяўляць, як зменіцца карціна, калі ён зробіць той ці іншы ход. - Паляпшаецца ўвага.
Дзіця становіцца больш засяроджаным і ўседлівым, вучыцца паглыбляцца ў гульню і не рэагаваць на староннія раздражняльнікі. - Трэніруецца наглядна-вобразнае мысленне,
а таксама дзіця пачынае лепш арыентавацца ў прасторы. - Узнікае і хутчэй развіваецца лагічнае мысленне.
Дзіця вучыцца аналізаваць і прагназаваць сітуацыі. Яно пачынае заўважаць уласныя памылкі і прамашкі суперніка. - Развіваецца гаворка.
Дзіця чуе і само прамаўляе новыя для яго тэрміны. Чаго толькі варта паўтарыць «гарызанталь» і «вертыкаль». - Фармуецца мэтанакіраванасць.
Гульня вучыць малога не апускаць рукі і змагацца да канца. - Гуляючы ў шахматы, дзіця вучыцца самастойна думаць і, што важна, самастойна прымаць рашэнні.
- Улічваючы, што у гульні даводзіцца ахвяраваць фігурамі, а часам і прайграваць, малы вучыцца спраўляцца са стратамі, адэкватна перажываць паразу.
Гульня ў шахматы – гэта годнае захапленне і магчымасць атрымліваць інтэлектуальнае задавальненне. Калі малы палюбіць вырашаць разумовыя задачы, з якіх і складаецца гульня ў шахматы, яму будзе лягчэй асвойваць і іншыя вобласці ведаў. Дапытлівасць, імкненне зразумець, знайсці рашэнне ў любой сітуацыі зробяць яго жыццё не толькі цікавей, але і дапамогуць стаць паспяховым.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (45 хвілін) у тыдзень
- 47 бел. рублёў / месяц – 1 занятак (60 хвілін) у тыдзень
- 79 бел. рублёў / месяц – 2 заняткі (па 60 хвілін) у тыдзень
Заняткі для юных інжынераў і навукоўцаў ва ўзросце ад 8-мі гадоў.
Хто сказаў, што вывучэнне дакладных навук – гэта сумна? Вывучаць будову механізмаў, іх прызначэнне, розныя сілы і законы руху значна цікавей на прыкладзе сабраных машын. Для заняткаў «УНІВЕРык» набыў канструктар Lego Education «Тэхналогія і фізіка».
Так абстрактная механіка і складаныя тэхнічныя навукі атрымліваюць жывое ўвасабленне. Лепш сабраць зубчастую перадачу, чым прачытаць пра яе ў кніжцы!
На занятках дзіця:
- пазнаёміцца з асновамі матэматыкі, фізікі і тэхнікі
- пазнае пра спецыяльныя тэхнічныя дысцыпліны
- самастойна збярэ машыны і прылады
- зразумее фізічныя прынцыпы на практыцы
- даведаецца пра энергію ветру і прылады для яе выкарыстання
Гэтыя веды і ўменні спатрэбяцца не толькі тым, хто хоча ў будучыні стаць інжынерам, але і тым, хто проста любіць пашыраць свой кругагляд і пазнаваць новае.
На занятках вашыя дзеці даведаюцца:
- навошта патрэбныя атамы і як яны ўладкаваныя
- віды ўзаемадзеяння ў навакольным свеце
- адкуль бярэцца час
- колькі і якіх элементаў змяшчаецца ў арганізме чалавека
- адкуль бярэцца электрычнасць
- чаму карабель не тоне ў вадзе, а самалёт трымаецца ў паветры
- як мы адрозніваем колеры
- ці можна стварыць плашч-нябачнік і многае іншае
Дзякуючы нашым заняткам хлопцы з лёгкасцю растлумачаць усе законы фізікі і палюбяць гэтую няпростую, але вельмі займальную навуку.
Кошт абанемента:
- 42 бел. рублёў / месяц – 1 акадэмічная гадзіна на тыдзень
Ларыса Валер’еўна
педагог вышэйшай катэгорыі
Развіццё маўлення, матэматыка для малых
(ОК "Развіваемся ў дзейнасці")
Грамата. Навучанне чытанню
(ОК "Падрыхтоўка да школы")
Тэатральная студыя
(ОК "Школа эстэтычнага развіцця")
Вольга Юр’еўна
магістр педагагічных навук
Развівальныя заняткі для дзяцей ад 2-х да 3-х гадоў
(ОК "Развіваемся ў гульні")
Дзіцячы фітнэс
(ОК "Развіваемся ў дзейнасці",
"Вучымся гуляючы", "Юны праграміст")
Таццяна Мікалаеўна
магістр педагагічных навук
Развіццё маўлення, падрыхтоўка да граматы
(ОК "Вучымся гуляючы")
Ірына Алегаўна
педагог вышэйшай катэгорыі
Матэматыка з логікай (ОК "Вучымся гуляючы")
Матэматыка: логіка і мышленне
(ОК "Падрыхтоўка да школы")
Андрэй Юр’евіч
выкладчык вышэйшай катэгорыі
Навучанне асновам шахматнай гульні
Дзмітрый Мікалаевіч
магістр тэхнічных навук
Займальная робататэхніка
Ксенія Аляксандраўна
Англійская мова
(ОК "Англійская ў гульнях і творчасці",
"Англійская ў гульнях і падарожжах")
Аляксандра Васільеўна
педагог-псіхолаг 2 катэгорыі, магістрант
Выяўленчая дзейнасць
(ОК "Развіваемся ў дзейнасці", "Вучымся гуляючы")
Мастацкая студыя (ОК "Школа эстэтычнага развіцця")
Заняткі з псіхолагам
Ганна Аляксандраўна
педагог 2 катэгорыі
Заняткі з лагапедам
- Расклад заняткаў у Цэнтры (на 05.10.2022)
2020 - 2021 навучальны год
- Удзел у рэгіянальным турніры па робататэхніцы "У будучыню праз веды: v6.0"
- "Навагоднія прыгоды бычка"
- "Новы год у коле сяброў"
- Гарадскі турнір па шахматах "Пешкавы дэбют - 2021"
- "УНИБОТ 2021" - турнір па робататэхніцы
- Забаўка "Дабрыдзень, лета!"
- "Выпуск дзяцей у школу 2021"
2019 - 2020 навучальны год
- Робім першыя крокі па-беларуску!
- «УНІВЕРык» адсвяткаваў свой першы юбілей!
- Новы год у ЎНІВЕРыкe
- УНІВЕРык бярэ ўдзел у абласных спаборніцтвах па робататэхніцы
- Навагодняя праграма "Мышкіны сябры" для дзяцей 2-4 гадоў
- Навагоднія прыгоды са Снежнай каралевай для дзяцей 4-5 гадоў
- "Новы год у коле сяброў" для дзяцей 5-6 гадоў
- Выпускны ў школу 2020 год
2018 - 2019 навучальны год
- Выніковы занятак для дзяцей 5-6 гадоў травень 2019
- Выніковы занятак "За васьмю замкамі!" для дзяцей 4-5 гадоў травень 2019
- Выніковы занятак "Лета чырвонае прыйшло" для дзяцей 2-4 гадоў травень 2019
- Раман – двойчы срэбны прызёр!
- Калі працэс важнейшы за вынік. У ЎНІВЕРыке прайшоў трэці турнір па шахматах
- XVII Міжнародны шахматны фестываль «Орша-2019»
- Абласны турнір па робататэхніцы
- Новы год дорыць шмат радасці, святла і выдатнага настрою!
- IV Наваполацкі адкрыты турнір па робататэхніцы
- Нашы перамогі на шахматным турніры «Белая каралева»
- Віншуем юных шахматыстаў!
2017 - 2018 навучальны год
- «Пешкавы дэбют – 2018»
- Поспехі юных шахматыстаў «УНІВЕРыка»!
- III Наваполацкі адкрыты турнір па робататэхніцы
2016 - 2017 навучальны год
- Першы гарадскі шахматны турнір «Пешкавы дэбют» сярод дзяцей 2010 года нараджэння і маладзей.
- Святочны выпуск 2017
- Добры дзень лета (2-3)
- У госці да лета (3-4)
- За васьмю замкамі (4-5)
- Выпуск у школу (5-6)
- Госці з Магілёва
- Мінск. Спаборніцтвы па шахматах. ФІДЭ
- Новы год (2-3)
- Новы год (3-4)
- Новы год (4-5)
- Новы год (5-6)
2015 - 2016 навучальны год
- Выпуск у школу На пошукі лета (5-6 гадоў)
- За васьмю замкамі (4-5 гадоў)
- Добры дзень лета! (2-4 гады)
2014 - 2015 навучальны год