Электронныя сістэмы і тэхналогіі

Электронныя сістэмы і тэхналогіі

Кваліфікацыя: Бакалаўр / інжынер

Факультэт: Камп'ютэрных навук і электронікі (ФКНЭ)

Кафедра, якая выпускае: Кафедра энергетыкі і электронікі

Формы навучання: дзённая-4 гады

Электроніка з'яўляецца адным з найважнейшых напрамкаў навукова - тэхнічнага прагрэсу. Электронныя сістэмы і тэхналогіі шырока выкарыстоўваюцца ва ўсіх абласцях чалавечага жыцця, ад вытворчасці да побыту і сферы паслуг. На аснове разнастайных радыёэлектронных кампанентаў і датчыкаў рэалізаваны тэхналогіі «разумнага дома» і персанальныя ЭВМ, сеткавыя кантралёры, ноўтбукі і планшэты, мабільныя тэлефоны, тэлевізары, фотаапараты, прылады аддаленага кантролю, сігналізацыі і аўтаматыкі, радыёнавігацыйныя і геаінфармацыйныя сістэмы, Канвееры, тэхналагічныя ланцужкі, інфармацыйныя дысплеі і прамысловыя пераўтваральнікі.

З кожным годам пашыраецца выкарыстанне электронных прыбораў, прылад і сістэм у аўтамабілях, трактарах, камбайнах, гарадскім транспарце. Складанасць электроннага абсталявання аўтамабіляў у перспектыве будзе нарастаць гіганцкімі тэмпамі. У цяперашні час адбываецца сусветны пераход да выкарыстання электрамабіляў, у якіх праграмуемыя электронныя сістэмы кіравання, прынцыпы і спосабы іх стварэння гуляюць найважную ролю.

Веданне сучасных электронных сістэм і тэхналогій дазваляе спецыялістам заўсёды заставацца запатрабаваным на рынку працы.

Электронныя сістэмы і тэхналогіі

Навыкі і кампетэнцыі

Падрыхтаваны па гэтай спецыяльнасці выпускнік зможа:

  • праектаваць, мадэляваць і вырабляць новыя або мадэрнізаваць існуючыя электронныя прылады і праграмуемыя сістэмы кіравання
  • праектаваць сродкі аўтамабільнай электронікі, ажыццяўляць іх дыягностыку
  • ажыццяўляць тэхнічную эксплуатацыю, абслугоўванне і рамонт электронных прылад і сістэм
  • ажыццяўляць рацыянальны выбар электронных кампанентаў і датчыкаў для электронных сродкаў
  • праектаваць вырабы інтэгральнай электронікі, распрацоўваць тэхналогію іх вытворчасці
  • распрацоўваць і суправаджаць праграмнае забеспячэнне для функцыянавання электронных сродкаў
  • праграмаваць прамысловыя кантралёры

Запатрабаванасць

  • прамысловыя прадпрыемствы
  • канструктарскія бюро
  • калектывы стартап-распрацоўшчыкаў
  • вылічальныя цэнтры
  • электролаборатории па абслугоўванні і рамонце кантрольна-вымяральнай апаратуры і прыбораў КИПиА
  • аддзелы па распрацоўцы электронных прыбораў і прылад для прамысловых установак
  • рамонтныя, наладачныя, праектныя, навукова-даследчыя арганізацыі.
Электронныя сістэмы і тэхналогіі

Сфера прафесійнай дзейнасці

  • праектаванне электронных сістэм, прыбораў і прылад прамысловага і бытавога прызначэння, мехатронных і робататэхнічных сістэм
  • праектаванне, эксплуатацыя і абслугоўванне інфармацыйна-вымяральных і кіраўнікоў сістэм вытворчых працэсаў
  • падрыхтоўка прафесійных кадраў
  • навуковыя даследаванні і распрацоўкі.

Тэхналогіі навучання

  • аўдыторыі абсталяваны сучаснымі мультымедыйнымі сродкамі
  • сучасная электронная чытальная зала
  • інтэрнэт па тэхналогіі WI-FI
  • доступ да ўніверсітэцкіх электронных навучальна-метадычных комплексаў, баз асноўных інфармацыйных пастаўшчыкоў свету праз «Віртуальную чытальную залу»
  • навучальныя матэрыялы выкладваюцца на платформах Microsoft Teams, Google classroom, Moodle.
  • інавацыйныя метады навучання:
    – методыкі праблемнага і праектнага навучання
    – модульна-рэйтынгавая сістэма
    – ужыванне інфармацыйных тэхналогій
    – тэставыя метады кантролю
    – электронныя сродкі навучання
    – мультымедыйныя прэзентацыі, відэаматэрыялы і тэставыя заданні.
  • Прынцып «роўны навучае роўнага» (peereducation) – прынцып, пры якім значная інфармацыя перадаецца праз прыватнае камунікаванне на роўных падрыхтаваных валанцёраў з аднагодкамі. Фармат перадачы інфармацыі можа быць у выглядзе навучальных заняткаў, семінараў, акцый, гутарак, трэнінгаў і т.п.
  • Усе мерапрыемствы праходзяць інтэрактыўна, бо выкарыстоўваюцца розныя метады працы: гутаркі; дыскусіі; дэбаты; мазгавыя штурмы; метад аналізу гісторый і сітуацый; ролевыя, дзелавыя і камунікатыўныя гульні; творчыя конкурсы.

Вядучыя выкладчыкі

Даўгяла Дзмітрый Аляксандравіч

Даўгяла
Дзмітрый
Аляксандравіч

загадчык кафедры энергетыкі і электронікі, кандыдат тэхнічных навук, дацэнт

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Даўгяла д.а. з'яўляецца спецыялістам у галіне праектавання мікраэлектронных сістэм і датчыкавай апаратуры. Пад яго кіраўніцтвам падрыхтавана больш за 10 праектаў, якія атрымалі дыпломы Рэспубліканскага конкурсу студэнцкіх навуковых работ. Сумесна са студэнтамі і магістрантамі распрацавана большасць стэндаў лабараторыі мікраэлектронікі. Выкарыстоўвае ў сваёй педагагічнай працы электронныя сродкі навучання, мультымедыйныя прэзентацыі, відэаматэрыялы. Актыўна рэалізоўвае прынцып роўнага навучання «peer-to-peer education», пры якім крыніцай ведаў для аўдыторыі служыць не выкладчык, а такі ж студэнт, ужо які навучыўся прадмеце.

З'яўляецца аўтарам больш за 100 навуковых і метадычных друкаваных работ.

Янушкевіч Віктар Францавіч

Янушкевіч
Віктар
Францавіч

кандыдат тэхнічных навук, дацэнт кафедры энергетыкі і электронікі

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Янушкевіч У.Ф. прымяняе ў паўсядзённай дзейнасці эфектыўныя формы і метады навучання і адукацыйныя тэхналогіі: выкарыстоўвае методыкі праблемнага і праектнага навучання, модульна-рэйтынгавых сістэм, тэставых метадаў кантролю, электронных сродкаў навучання – распрацоўвае і выкарыстоўвае мультымедыйныя прэзентацыі, відэаматэрыялы і тэставыя заданні. Янушкевіч в. ф. ўмее арганізаваць і матываваць эфектыўную самастойную дзейнасць студэнтаў, імкнецца развіць актыўную прафесійную пазіцыю ў будучых выпускнікоў. Янушкевіч В. Ф. актыўна прыцягвае студэнтаў да ўдзелу з дакладамі ў навуковых канферэнцыях, а таксама да распрацоўкі, вырабу і выпрабаванню навучальных стэндаў пад сваім кіраўніцтвам, дзякуючы чаму з'явіліся новыя лабараторныя ўстаноўкі для заняткаў.

Грозберг Юрый Генадзевіч

Грозберг
Юрый
Генадзевіч

кандыдат тэхнічных навук, дацэнт кафедры энергетыкі і электронікі

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Грозберг Ю.Г. ажыццяўляе падрыхтоўку будучых інжынераў па радыёэлектроніцы і энергетыцы па электронных прыладах, тэхналогіі вытворчасці электронных сродкаў, электратэхналагічных усталёўках. У навучальным працэсе выкарыстоўвае інавацыйныя метады і формы навучання: мультымедыйныя прэзентацыі, відэаматэрыялы, тэставыя заданні, модульна-рэйтынгавую сістэму кантролю ведаў, элементы дыялогавага абмеркавання, матывуючы студэнтаў да актыўнага ўспрымання выкладанага матэрыялу. Валодаючы вялікім стажам «радыёаматара» Грозберг Ю.Г. актыўна прышчапляе студэнтам практычныя навыкі ў распрацоўцы і вырабе розных электронных прылад, у тым ліку макетаў і стэндаў, што выкарыстоўваюцца ў лабараторным практыкуме па дысцыплінах, якія выкладаюцца.

Маладзечкіна Таццяна Віктараўна

Маладзечкіна
Таццяна
Віктараўна

какандыдат тэхнічных навук, дацэнт кафедры энергетыкі і электронікі

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Маладзечкіна Т.В. прымяняе ў працы са студэнтамі наступныя метады і формы навучання, адукацыйныя тэхналогіі: методыкі праблемнага і праектнага навучання, модульна-рэйтынгавую сістэму ацэнкі ведаў, тэставыя метады кантролю. Падчас правядзення лекцыйных заняткаў выкарыстоўваюцца мультымедыйныя прэзентацыі, відэаматэрыялы.

Маладзечкіна Т.В. прыцягвае студэнтаў да практычных работ па ўдасканаленні матэрыяльна-тэхнічнай базы кафедры, стварэнню лабараторных стэндаў, што спрыяе росту прафесійных навыкаў студэнтаў, павышае матывацыю для асваення прафесійных навыкаў.

Маладзечкіна Т.В. займаецца са студэнтамі навукова-даследчай дзейнасцю. Вынікі студэнцкай навуковай працы прадстаўляюцца ў выглядзе дакладаў на навуковых канферэнцыях і рэспубліканскіх і міжнародных конкурсах.

Абраменка Сяргей Мікалаевіч

Абраменка
Сяргей
Мікалаевіч

старшы выкладчык кафедры энергетыкі і электронікі

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Навуковыя інтарэсы:

  • Прамысловая аўтаматызацыя і кантралёры
  • Рамонт і Тэхналогія электронных сродкаў
  • Мікракантролерная тэхніка


Навуковыя распрацоўкі:

  • Атрыманне новых матэрыялаў з кіраванымі фізіка-хімічнымі ўласцівасцямі на аснове аксіду тытана для вырабаў электроннай тэхнікі
  • Распрацоўка модульнай тэхналагічнай сістэмы для фарміравання функцыянальных цвёрдацельных структур канцэнтраванымі патокамі ЗВЧ-энергіі


Выкладаемыя дысцыпліны:

  • Электронныя прыборы
  • Праграмна-кіраваныя мікракантролерныя прылады
  • Праграмаванне і тэхнічная эксплуатацыя і рамонт сродкаў кантрольна-вымяральных прыбораў і апаратаў
  • Тэарэтычныя асновы тэхнічнай эксплуатацыі і рамонт сродкаў прамысловай электронікі

Водгукі выпускнікоў

Корчаў Уладзімір Мікалаевіч

Корчаў Уладзімір Мікалаевіч

Галоўны метролаг ААТ «Нафтан», скончыў ПДУ ў 1995г., спецыяльнасць «Радыётэхніка».

«Навучанне ў сценах Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта паказала, што гэта зусім новая ступень у фарміраванні спецыяліста ў галіне праектавання і абслугоўвання радыёэлектронных сістэм.

ПДУ дазволіў не толькі пашырыць веды па тэорыі прынцыпаў пабудовы і метадаў праектавання сістэм і прылад, але і атрымаць практычныя навыкі па выкарыстанні вынікаў сваіх ведаў. Навучанне ва ўніверсітэце запатрабавала сур'ёзных намаганняў, вынікам якіх з'явіліся праектаванне прылад, якія задавальняюць сучасным патрабаванням навукі, тэхнікі і эканомікі. Для дасягнення гэтых задач трэба было шмат працаваць, але я лічу, што атрыманыя мною веды і навыкі пры навучанні ў ПДУ спатрэбіліся мне для далейшага выкарыстання ў маёй прафесійнай дзейнасці».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Шніпава Наталля Аляксандраўна

Шніпава Наталля Аляксандраўна

Інжынер ТАА «РадиоЛэб», скончыла ПДУ ў 2021г., спецыяльнасць»Прамысловая электроніка".

Вучоба ў Полацкім дзяржаўным універсітэце пакінула найлепшыя ўражанні. Кіраўніцтва і супрацоўнікі нашага універсітэта прыклалі шмат намаганняў для нашай падрыхтоўкі.

Асабліва хачу адзначыць атрыманыя веды пры вывучэнні спецыяльных навучальных дысцыплін у падрыхтоўцы спецыялістаў радыётэхнічнага напрамкі, напрыклад асновы аналагавых і лічбавых інтэгральных прылад, метады і прынцыпы іх сістэма - і схемотехнической рэалізацыі на інтэгральных схемах рознага прызначэння. У сценах універсітэта я атрымала навыкі, якія спрыяюць распрацоўцы і ўкараненню працэсаў Налады, выпрабаванняў і кантролю вырабаў, забеспячэнню суправаджэння распрацоўваных прылад і сістэм на этапах праектавання і выпуску іх вопытных узораў, праводзіць тэхніка-эканамічнае абгрунтаванне прымаемых рашэнняў.

Любімаму ўніверсітэту жадаю поспехаў і працвітання!!!

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Чертков Валерий Михайлович

Чарткоў Валерый Міхайлавіч

Загадчык кафедры тэхналогій праграмавання, кандыдат тэхнічных навук, дацэнт, скончыў ПДУ ў 2008г., спецыяльнасць «Радыётэхніка».

Хочацца падзякаваць кіраўніцтву і выкладчыкам нашага ўніверсітэта, якія робяць усё для таго, каб забяспечыць прадпрыемствы Віцебскага рэгіёна і нашай рэспублікі высокакваліфікаванымі спецыялістамі.

Гэта прымушае ганарыцца выкладчыкамі і выпускнікамі! Уражанні ад вучобы ў Полацкім дзяржаўным універсітэце самыя незабыўныя! Жадаю супрацоўнікам любімага універсітэта грандыёзных і яркіх ідэй, увасаблення творчых задум!

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Міхно Алег Віктаравіч

Міхно Алег Віктаравіч

Начальнік аддзела прамысловай электронікі ААТ «Барысаўскі завод «Аўтагідраўзмацняльнік», скончыў ПДУ ў 2010 г., спецыяльнасць «Прамысловая электроніка».

Прафесія інжынера-электроншчыка ў цяперашні час вельмі запатрабаваная прамысловасцю.

Асабліва гэта актуальна становіцца ў сучасных рэаліях, калі электронная апаратура ўскладняецца, а яе габарытныя памеры памяншаюцца. Уменні і навыкі, атрыманыя падчас навучання ў Полацкім дзяржаўным універсітэце, дазваляюць хутка адаптавацца да сучаснай вытворчасці. Выдатная база, закладываемая выкладчыкамі, дазваляе якасна абслугоўваць найскладаныя сістэмы аўтаматызацыі, станкі з лічбавым праграмным кіраваннем, робататэхнічных прылады.

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Кейна Міхаіл Станіслававіч

Кейна Міхаіл Станіслававіч

Начальнік канструктарскага аддзела ААТ «Канструктарскае бюро «Дысплей», скончыў ПДУ ў 1996 г., спецыяльнасць «Праектаванне і вытворчасць радыёэлектронных сродкаў».

Да гэтага часу з цеплынёй успамінаю пра ПДУ, на маёй спецыяльнасці былі выдатныя выкладчыкі, якія канструктыўна і столі распавядалі свой прадмет, але, вядома, не забывалі разбавіць сваё апавяданне жартамі ў тэму і цікавымі прыкладамі.

Лабараторыі былі добра абсталяваны. Падчас майго навучання была магчымасць працаваць з сучаснымі відамі вытворчага абсталявання. Гэта аказала на мяне незгладжальнае ўражанне і дало шмат вопыту для маёй далейшай працоўнай дзейнасці.

Цяпер, я разумею, што ўсе тыя веды, якія далі мне на гэтай спецыяльнасці, для маёй працы мне спатрэбіліся. Было цікава, і я вельмі рады, што выбраў гэтую спецыяльнасць і гэты ўніверсітэт.

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ

У Вас ёсць пытанні?

Пішыце на пошту:

Мы выкарыстоўваем cookies

Для забеспячэння выгоды карыстальнікаў сайта і павышэння якасці яго функцыявання, выкарыстоўваюцца файлы cookie