Камп'ютарная фізіка
Прысвойваная кваліфікацыя: Бакалаўр / Фізік. Праграміст
Факультэт: факультэт камп'ютэрных навук і электронікі (ФФКЭ)
Якая выпускае кафедра: Кафедра фізікі
Формы навучання: вочная-4 гады
Кампутарная фізіка-асаблівая спецыяльнасць IT-напрамкі. Падрыхтаваныя спецыялісты з'яўляюцца канкурэнтаздольнымі на рынку інфармацыйных тэхналогій з прычыны спалучэння глыбокіх ведаў фізічных законаў, высокага ўзроўню валодання матэматычным апаратам і навыкаў ад распрацоўкі матэматычных мадэляў працэсаў і з'яў у навуцы, тэхніцы, тэхналогіях і эканоміцы да напісання праграмнага кода.
Спецыялісты здольныя вырашаць рэальныя фізічныя задачы, якія ўзнікаюць у многіх вытворчых працэсах, рабіць на падставе лікавых метадаў прагнозы аб мэтазгоднасці ўкаранення праграмна-інфармацыйных тэхналогій у навуковыя даследаванні, вытворчасць, энергетыку, медыцыну, экалогію, эканоміку і грамадскае жыццё.
Навыкі і кампетэнцыі
- Веданне асноўных паняццяў і базавых законаў класічнай, квантавай і тэарэтычнай фізікі
- Уменне выкарыстоўваць метады камп'ютэрнага мадэлявання для вырашэння прыкладных фізіка-тэхнічных задач
- Валоданне сучаснымі метадамі праграмавання, збору, захоўвання і апрацоўкі інфармацыі, сістэмамі кіравання базамі дадзеных
- Валоданне тэорыяй алгарытмаў, і сучаснымі мовамі праграмавання
- Уменне прымяняць тэхналогіі аб'ектна-арыентаванага праграмавання для вырашэння задач прыкладной фізікі
- Уменне аналізаваць і ацэньваць эфектыўнасць распрацоўваных інавацыйных тэхналогій, выкарыстоўваць веды аб найноўшых адкрыццях ў прыродазнаўстве, матэматыцы, інфармацыйных тэхналогіях
- Уменне распрацоўваць фізіка-матэматычныя мадэлі з'яў, працэсаў або сістэм для абароны інфармацыі
Запатрабаванасць
- IT-кампаніі (Стварэнне і выкарыстанне матэматычных мадэляў працэсаў і аб'ектаў, праграмаванне і распрацоўка прыкладанняў, тэхнічная падтрымка праграмуемых прылад)
- Праектныя арганізацыі (праграмна-інфармацыйнае забеспячэнне праектна-канструктарскай дзейнасці, тэхнічная падтрымка праграмуемых прылад)
- Навукова-прамысловыя арганізацыі (распрацоўка эфектыўных матэматычных метадаў рашэння задач тэхнікі, эканомікі і кіравання, планаванне і арганізацыя навукова-вытворчай і доследна-канструктарскай работы)
- Прамыслова-вытворчыя арганізацыі (адміністраванне сеткі і баз дадзеных, інфармацыйная бяспека)
- Навукова-даследчыя інстытуты і цэнтры (даследчая праца ў галінах, якія выкарыстоўваюць фізіка-матэматычныя метады аналізу і камп'ютэрныя тэхналогіі; вызначэнне мэтаў інавацый і спосабаў іх рэалізацыі)
- Установы адукацыі вышэйшай школы (Планаванне і арганізацыя навукова-адукацыйнай дзейнасці ў галіне фізікі, матэматыкі, інфарматыкі, праграмавання)
- Арганізацыі, якія ажыццяўляюць эканамічную і сацыяльна-грамадскую дзейнасць (праграмна-інфармацыйнае суправаджэнне эксплуатацыйна-кіраўніцкай дзейнасці, тэхнічная падтрымка праграмуемых прылад)
Сфера профессиональной деятельности
- Распрацоўка на аснове ведаў фізічных прынцыпаў і заканамернасцяў новых тэхналогій, матэрыялаў і прыбораў
- Даследчая праца ў галінах, якія выкарыстоўваюць фізіка-матэматычныя метады аналізу і камп'ютэрныя тэхналогіі
- Стварэнне і выкарыстанне матэматычных мадэляў фізічных з'яў і тэхналагічных працэсаў і складаных працэсаў
- Распрацоўка на падставе матэматычных метадаў эфектыўных сістэмы збору і апрацоўкі інфармацыі для вырашэння задач тэхнікі, эканомікі, кіравання
- Праграмна-тэхнічнае забеспячэнне сферы абароны інфармацыі
- Аптымізацыя тэхналагічных працэсаў і праграмна-інфармацыйнае забеспячэнне праектна-канструктарскай дзейнасці
- Распрацоўка навучальнага абсталявання і навукова-метадычнага забеспячэння для адукацыйнага працэсу па фізіцы
Тэхналогіі навучання
- Арганізацыя адукацыйнага працэсу па спецыяльнасці заснавана на спалучэнні класічных педагагічных метадаў (Лекцыя, практычныя і лабараторныя заняткі) з сучаснымі інфармацыйна-камунікацыйнымі тэхналогіямі на аснове рэалізацыі асобасна-арыентаванага,
кампетэнтнаснага, міждысцыплінарнага і практыка-арыентаванага падыходаў. Асновай лекцыйных заняткаў з'яўляецца спалучэнне аб'ектна-ілюстрацыйнага метаду навучання і метаду праблемнага выкладу вучэбнага матэрыялу з выкарыстаннем метадаў і прыёмаў развіцця крытычнага мыслення.
- Арганізацыя практычных заняткаў заснавана на ўжыванні рэпрадуктыўнага метаду.
- У аснове арганізацыі лабараторнага практыкума ляжаць часткова-пошукавы (эўрыстычны) метад і метад праектнага навучання.
- Для ўсіх формаў заняткаў актыўна выкарыстоўваецца метад «роўны вучыць роўнага».
- Для арганізацыі навучання найбольш падрыхтаваных і мэтанакіраваных студэнтаў выкарыстоўваецца даследчы метад у рамках работы Студэнцкага навуковага гуртка «мадэляванне фізічных працэсаў».
- Кантроль якасці засваення ведаў ажыццяўляецца на аснове індывідуальнага дыферэнцыраванага падыходу ў рамках выкарыстання рэйтынгавай сістэмы кантролю ведаў, што дазваляе ўкараняць у адукацыйны працэс метад партфоліо.
Асноўныя выкладчыкі
Жалязняк
Уладзімір
Кірылавіч
Доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры фізікі
Буйны вучоны ў галіне навуковага напрамкі інфарматыкі-тэхнічнай абароны інфармацыі.
Кіраўнік навуковай школы ў галіне тэорыі і практыкі абароны інфармацыі, бяспекі інфармацыі. Навуковая школа дзейнічае на базе навукова-даследчай доследна-эксперыментальнай лабараторыі тэхнічнай абароны інфармацыі.
Выкладаемыя дысцыпліны: асновы абароны інфармацыі, метады і сродкі тэхнічнай абароны інфармацыі, праграмна-апаратныя і тэхнічныя сродкі абароны інфармацыі, асновы інфармацыйнай бяспекі.
Выдатнік адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Публікацыі: 332 артыкулы ў навуковых часопісах і зборніках, 3 навучальных дапаможніка, 46 аўтарскіх пасведчанняў, 37 патэнтаў.
Голубеў
Юры
Пятровіч
Кандыдат тэхнічных навук, дацэнт
Адукацыя: Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт, радыётэхнічны факультэт.
Навуковыя інтарэсы: карпускулярна-прамянёвыя тэхналогіі; фізіка плазмы; тэхналогіі атрымання матэрыялаў з зададзенымі ўласцівасцямі; асаблівасці фармавання электронных і іённых пучкоў у плазмавых структурах; прамянёвыя тэхналогіі.
Выкладаемыя дысцыпліны: фізіка, радыяцыйная бяспека, архітэктурная і будаўнічая фізіка.
Публікацыі: 50 артыкулаў у навуковых часопісах і зборніках, 2 патэнта.
Вабішчэвіч
Сяргей
Ананьевіч
Загадчык кафедры фізікі, к. ф.-м. н., дацэнт
Адукацыя: Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт, фізічны факультэт
Навуковыя інтарэсы: матэрыялазнаўства паўправаднікоў (Si, Ge, эпітаксіяльныя пласты Si, злучэнні Si-Ge, А3В5), структур на іх аснове (палімер-Si, SiO2/Si); мадэляванне фізічных працэсаў; тэхналогіі камп'ютарнага зроку ў матэрыялазнаўстве.
Выкладаемыя дысцыпліны: фізіка, фізіка і тэхніка паўправаднікоў, тэорыя функцый комплекснай зменнай, асновы вектарнага і тэнзарнае аналізу, Тэорыя верагоднасцяў і матэматычная статыстыка.
Пастаянны член журы абласнога і Рэспубліканскага тура алімпіяды па фізіцы.
Выдатнік адукацыі Рэспублікі Беларусь. Прэзідэнцкі стыпендыят.
Публікацыі: 150 артыкулаў у навуковых часопісах і зборніках, 4 навучальных дапаможніка з грыфам МО, патэнт.
Салдаценка
Павел
Мікалаевіч
Старшы выкладчык, м. т. н.
Адукацыя: Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт ім. П.м. Машэрава, фізічны факультэт.
Навуковыя інтарэсы: карпускулярна-прамянёвыя тэхналогіі; Фізіка плазмы; тэхналогіі атрымання матэрыялаў з зададзенымі ўласцівасцямі; асаблівасці фарміравання электронных і іённых пучкоў у плазменных структурах; прамянёвыя тэхналогіі.
Выкладаемыя дысцыпліны: фізіка, радыяцыйная бяспека, праграмаванне, праграмна-апаратныя інтэрфейсы інфармацыйных сістэм, Увядзенне ў інтэрпрэтаваных мовы.
Публікацыі: 30 артыкулаў у навуковых часопісах, 2 патэнта.
Стыпендыят Сусветнай Федэрацыі Навукоўцаў.
Навыкі ў галіне праграмавання і эксплуатацыі беспілотных авіяцыйных сістэм.
Узровень валодання англійскай мовай-В2.
Акунёў
Дзмітрый
Алегавіч
Старшы выкладчык
Адукацыя: Маскоўскі дзяржаўны універсітэт імя М.В. Ламаносава, фізічны факультэт.
Навуковыя інтарэсы: мадэляванне фізічных працэсаў, радыяцыйная і ядзерная бяспека.
Выкладаемыя дысцыпліны: фізіка, радыяцыйная бяспека, ўраўненні матэматычнай фізікі, асновы сучаснага прыродазнаўства.
Узровень валодання англійскай мовай-В2.
У Вас ёсць пытанні?
Пішыце на пошту: