Геадэзія

Геадэзія

Кваліфікацыя: Бакалаўр / Геадэзіст

Факультэт: Інфармацыйных тэхналогій (ФІТ)

Выпускаючая кафедра: Кафедра геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм

Формы навучання: дзённая – 4 гады

Сёння геадэзісты асабліва запатрабаваны на рынку працы. Сучасны геадэзіст – гэта адмысловец галіны будаўніцтва, навігацыі, спадарожнікавых тэхналогій, лічбавай картаграфіі і геаінфармацыйных сістэм.

Толькі з удзелам геадэзістаў можна пабудаваць унікальныя інжынерныя збудаванні: атамныя электрастанцыі, масты, дарогі, метрапалітэны, жылыя і прамысловыя комплексы. Пасада геадэзіста прысутнічае таксама ў землеўпарадкавальных, кадастравых арганізацыях, горназдабыўных прадпрыемствах, у праектных інстытутах і арганізацыях, якія займаюцца складаннем тапаграфічных планаў, карт і навігацыйных сістэм для сельскагаспадарчай, лясной і нават ваеннай і аэракасмічнай прамысловасці.

Сучасная геадэзія непарыўна злучана з інфармацыйнымі тэхналогіямі. Усе найноўшыя геадэзічныя прылады з’яўляюцца электроннымі і дазваляюць атрымваць і захоўваць вынікі палявых вымярэнняў у лічбавай форме.

Геадэзія лічыцца прэстыжнай, рэдкай, адказнай і паважанай прафесіяй, таму праца геадэзіста аплачваецца адпаведным чынам. І, вядома ж, кваліфікаваныя спецыялісты для кампаній – проста на вагу золата.

Геадэзія

Навыкі і кампетэнцыі

  • Веды дакладных і натуральных дысцыплін: матэматыка, фізіка геаграфія, геалогія, астраномія
  • Веды картаграфіі і геадэзіі, розных метадаў здымкі мясцовасці
  • Выкарыстанне інжынерна-геадэзічнага і фотаграметрычнага абсталявання, беспілотных лятальных апаратаў
  • Уменне працаваць з праектна-каштарыснай дакументацыяй, тэхнічнымі чарцяжамі і схемамі
  • Веды нарматыўна-праўных актаў галіны геадэзіі, інжынерна-геадэзічных пошукаў, будаўніцтва, землеўпарадкавання і кадастру
  • Валоданне праграмным забеспячэннем для апрацоўкі геапрасторавай інфармацыі
  • Апрацоўка матэрыялаў дыстанцыйнага зандавання
  • Валоданне мовамі праграмавання высокага ўзроўню (Python, VBA)

Запатрабаванасць

  • Падпарадкаваныя арганізацыі Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь: РУП «Белгеадэзія», РУП «БелПСХАГІ», РУП «Праектны інстытут Белгіпразем», РУП «Белкартаграфія», ДУП «Нацыянальнае кадастравае агенцтва»
  • Вядучая геадэзічная арганізацыя краіны РУП «Геасэрвіс»
  • Будаўнічыя арганізацыі: ААТ «Мінскпрамбуд», ААТ «Будтрэст №35 г. Мінск», ААТ «Дарбудмантажтрэст», ААТ «Гроднажылбуд», ТАА «Трайпл», ТАА «Белбуд»
  • Праектныя інстытуты: «Белгіправадгас», «Гомельгіпразем», «Віцебскграмадзянпраект», «Гомельводпраект», «Палессегіправодгас», «Віцебсклеспраект»
  • Упраўленні капітальнага будаўніцтва і землеўпарадкавальныя службы абласных, раённых і гарадскіх выканаўчых органаў
  • Установы адукацыі: «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт», «Беларускі нацыянальны тэхнічны інстытут», «Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт імя Ефрасінні Полацкай», «Барысаўскі дзяржаўны політэхнічны каледж»
  • Прадпрыемствы па пошуку і здабычы карысных выкапняў, дакладнаму земляробству і лясной гаспадарцы
Геадэзія

Сфера прафесійнай дзейнасці

  • Тапаграфічная здымка
  • Кадастравыя і землеўпарадкавальныя работы
  • Суправаджэнне будаўніцтва на ўсіх этапах, геадэзічны кантроль будаўніча-мантажных работ
  • Стварэнне геадэзічнай асновы
  • Складанне адпаведных раздзелаў праектаў правядзення будаўнічых, геолагаразведачных і іншых работ
  • Паверка, юстыроўка і рамонт геадэзічнага абсталявання

Тэхналогіі навучання

  • Каманднае навучанне набліжае студэнтаў спецыяльнасці «Геадэзія» да рэальных умоў працы на вытворчасці, дае магчымасць узаемадзеяння ў калектыве і развівае гнуткія навыкі (адказнасць, камунікацыю, лідэрства). Падчас навучальных практык кожны удзельнік брыгады выконвае свае функцыі для дасягнення агульнай мэты
  • Праектны метад дазваляе студэнтам геадэзістам развіваць крытычнае мысленне, разглядаць і вырашаць праблему на канкрэтным практычным прыкладзе
  • Кейсавы метад матывуе да творчага падыходу пры вырашэнні праблем, якія ўзнікаюць у інжынерна геадэзічнай вытворчасці
  • Інтэрактыўныя метады даюць магчымасць студэнтам праяўляць ініцыятыву, выходзіць з зоны камфорту і навучаць адзін аднаго
  • Дзелавыя гульні карысныя пры засваенні навыкаў вядзення перамоваў, разумення працэсаў на прадпрыемствах геадэзічнай галіны, адаптацыі да свету, які хутка змяняецца
  • Міждысцыплінарныя дыпломныя праекты даюць студэнтам спецыяльнасці «Геадэзія» магчымасць рэалізаваць атрыманыя веды і ўменні па розных напрамках: IT, эканоміка, юрыспрудэнцыя, будаўніцтва
  • Метад Партфоліа дазваляе ствараць калекцыю работ кожнага студэнта, развіваючы самастойнасць, самаацэнку і матывацыю; ацэньваць сваю значнасць як спецыяліста на рынку працы

Асноўныя выкладчыкі

Ялтыхоў Вадзім Віктаравіч

Ялтыхоў
Вадзім
Віктаравіч

дацэнт кафедры геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм, кандыдат тэхнічных навук

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Спецыяліст у вобласці інжынернай геадэзіі і прыкладной фотаграметрыі з велізарным вытворчым досведам.

Дзегцяроў Аляксандр Міхайлавіч

Дзегцяроў
Аляксандр
Міхайлавіч

дацэнт кафедры геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм, кандыдат тэхнічных навук

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Асноўны выкладчык у краіне ў вобласці матэматычнай апрацоўкі вынікаў геадэзічных вымярэнняў.

Шэвелёў Ігар Паўлавіч

Шэвелёў
Ігар
Паўлавіч

дацэнт кафедры геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм, кандыдат тэхнічных навук

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Спецыяліст у вобласці сучасных метадаў апрацоўкі геапрасторавай інфармацыі.

Валошына Марына Валянцінаўна

Валошына
Марына
Валянцінаўна

старэйшы выкладчык кафедры геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Спецыяліст у вобласці даследавання Зямлі і яе навакольнага асяроддзя метадамі дыстанцыйнага зандавання.

Парадня Пётр Фёдаравіч

Парадня
Пётр
Фёдаравіч

старэйшы выкладчык кафедры геадэзіі і геаінфармацыйных сістэм

ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ПРА ВЫКЛАДЧЫКА
ЗГАРНУЦЬ

Спецыяліст у вобласці ўжывання геаінфармацыйных сістэм у геадезіі, землеўпарадкаванні і кадастры.

Водгукі выпускнікоў

Антон Аляксеевіч Дзярко

Антон Аляксеевіч Дзярко

Год заканчэння навучання па спецыяльнасці – 2021.

«Я з дзяцінства любіў рабіць розныя рысункі і маляваць карты, таму прафесія інжынера здалася мне цікавай і шматспадзеўнай.

Геадэзія пранізвае розныя сферы гаспадаркі, часцей будаўніцтва, і ўносіць значны ўнёсак у эфектыўнасць вытворчасці, бо вялікая частка намаганняў, скіраваных на развіццё эканомікі, спалучана з распрацоўкай усё складанейшых будынкаў, канструкцый, агрэгатаў, стварэнне якіх патрабуе найстрогага выканання розных геаметрычных параметраў, чым і займаюцца геадэзісты. Выкананне геадэзічных прац – справа нялёгкая, і яно патрабуе працяглай падрыхтоўкі».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Святлана Андрэеўна Байкова

Святлана Андрэеўна Байкова

Год заканчэння навучання па спецыяльнасці – 2020.

«Велізарны плюс навучання па спецыяльнасці «Геадэзія» – вялікая колькасць практычных заняткаў, а гэта праца ў брыгадах і магчымасць набыцця патрэбных навыкаў.

Вялікую цікавасць выклікаюць заняткі, дзе студэнты вучацца працаваць з прыладамі, такімі як тахеометр, GPS ці квадракоптар.

Выкладнікі не толькі даюць веды, але і дзеляцца сваім досведам. У кожнага з іх ёсць маса вясёлых гісторый, звязаных з працай у сферы геадэзіі. Яны заўсёды дапамогуць, і з імі часам проста цікава пагутарыць».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Дзмітрый Аляксандравіч Александровіч

Дзмітрый Аляксандравіч Александровіч

Год заканчэння навучання па спецыяльнасці – 2018.

«Я меў досвед працы ў прыватнай арганізацыі, а цяпер працую на дзяржаўным прадпрыемстве. З плюсоў можна адзначыць падарожжы і частыя камандзіроўкі, якія дазволілі пабываць у розных гарадах Беларусі і нават за яе межамі.

У мае абавязкі ўваходзілі пошукі, суправаджэнне будаўніцтва, тапаграфія, камеральныя працы, у агульным і цэлым, амаль увесь спектр геадэзічных паслуг.

Лічу, што спецыяльнасць «Геадэзія» запатрабавана, зразумеў гэта на асабістым досведзе. Я з лёгкасцю змог знайсці працу спачатку ў сваім горадзе, а потым і ў Мінску».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Канстанцыя Дзмітрыеўна Лешчанка

Канстанцыя Дзмітрыеўна Лешчанка

Год заканчэння навучання па спецыяльнасці – 2016.

«Я займаюся суправаджэннем будаўніцтва дамоў і выязджаю на розныя аб'екты. Галоўным чынам гэта звычайныя жылыя дамы, дзевяці- і адзінаццаціпавярховыя будынкі ў Полацку і Наваполацку.

Я з дзяцінства ведала, што не хачу ўвесь час працаваць у офісе, з дакументацыяй. Таму гэтая прафесія мне падыходзіць. Я цэлы дзень знаходжуся на свежым паветры. У мяне літаральна 3–4 выгляды прац: разбіўка паверха, разметка падмуркаў на першым этапе будаўніцтва дому, выканаўчая здымка і складанне схем і планаў, а таксама вызначэнне вышынь. Я маю зносіны з людзьмі – з мантажнікамі, майстрамі, але, калі трэба, магу проста ўзяць іншую прыладу, у якой не патрэбен адбівальнік, і рабіць разметку паверха адна».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ
Анастасія Валер'еўна Вільчынская

Анастасія Валер'еўна Вільчынская

Год заканчэння навучання па спецыяльнасці – 2020.

«Гэтая спецыяльнасць будзе запатрабавана заўсёды. Бо геадэзісты патрэбныя ўсюды: да, у час і пасля будаўніцтва якога-небудзь будынка ці збудавання, для стварэння карт і планаў.

Быўшы абітурыентам, я не асабліва шмат ведала пра гэту спецыяльнасць, але ў адным была ўпэўнена – геадэзісты не сядзяць на месцы. Гэта і было асноўным крытэрыем майго выбару. Да таго ж тады мяне прыцягвала магчымасць адпраўляцца ў хоць і невялікія, але падарожжы. Бо геадэзістам даводзіцца працаваць у палявых умовах, увесь час змяняць месца свайго знаходжання».

Падрабязней
Падрабязней
ЗГАРНУЦЬ

У Вас ёсць пытанні?

Пішыце на пошту:

Мы выкарыстоўваем cookies

Для забеспячэння выгоды карыстальнікаў сайта і павышэння якасці яго функцыявання, выкарыстоўваюцца файлы cookie