Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная адукацыя
Прысвойваная кваліфікацыя: Бакалаўр / Сацыяльны педагог. Педагог-псіхолаг
Факультэт: Гуманітарны (ГФ)
Выпускаючая кафедра: Кафедра тэхналогіі і методыкі выкладання
Формы навучання: Вочная — 4 гады
У многіх арганізацыях і прадпрыемствах розных галін эканомікі працуюць спецыялісты, якія маюць псіхолага-педагагічныя веды. Гэтыя людзі актыўна рэалізуюць магчымасць дапамагаць навакольным, у прыватнасці, дзецям, рабіць іх жыццю лепш.
Прафесіі сацыяльнага педагога і педагога-псіхолага ўнікальныя. Спецыялісты працуюць з нетыповымі выпадкамі, калі звычайны падыход да чалавека і, у прыватнасці, да дзіцяці немагчымы. Патрабуецца пошук індывідуальнага вырашэння праблемы. Прафесіі звязаны з пастаяннай зменай відаў дзейнасці: работа з дакументамі, зносіны з іншымі людзьмі, дзецьмі, узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі.
Навыкі і кампетэнцыі
- развітая асабістая аўтэнтычнасць
- адкрытасць ўласнага досведу
- талерантнасць да нявызначанасці
- прыняцце адказнасці
- пастаноўка рэалістычных мэтаў
- сфармаванае аналітычнае і крытычнае мысленне
- крэатыўнасць
Запатрабаванасць
- арганізацыі сістэмы адукацыі (школы ,ліцэі, гімназіі, каледжы і універсітэты)
- арганізацыі сістэмы аховы здароўя (паліклінікі, дыспансеры, санаторыі)
- арганізацыі сістэмы дадатковай адукацыі (цэнтры і палацы; дзіцячыя школы мастацтваў)
Сфера прафесійнай дзейнасці
- аказанне комплекснай сацыяльна-псіхолага-педагагічнай дапамогі і падтрымкі
- забеспячэнне, захаванне і ўмацаванне фізічнага, псіхалагічнага, сацыяльнага, маральнага здароўя асобы
- псіхалагічнае кансультаванне, накіраванае на аказанне дапамогі чалавеку ў вырашэнні розных цяжкіх сітуацый
- арганізацыя групавых мерапрыемстваў, вядзенне трэнінгаў, семінараў, чытанне лекцый
- прафілактыка і карэкцыя непажаданых праяў псіхікі чалавека, а таксама ўмацаванне і фарміраванне неабходных псіхалагічных якасцей асобы
- прафесійны адбор і падбор кадраў, ажыццяўленне псіхалагічнага суправаджэння кар'еры
Тэхналогіі навучання
- Інтэрактыўныя заняткі (лекцыі ,семінары, лабараторныя работы)
- Трэнінг
- Віртуальныя навучальныя платформы
- Праектнае навучанне
- Peer-to-peer навучанне
Вядучыя выкладчыкі
Андрэева
Ірына
Мікалаеўна
Доктар псіхалагічных навук, прафесар
Высокакваліфікаваны педагог. Выкладае дысцыпліны: «Уводзіны ў агульную псіхалогію», «Псіхалогія псіхічных працэсаў», «Псіхалогія асобы», «Эксперыментальная псіхалогія», «Сацыяльная псіхалогія», «Псіхалагічнае кансультаванне».
Прымяняе новыя эфектыўныя формы і метады навучання, выбудоўвае навучальны працэс на аснове модульна-рэйтынгавай сістэмы з выкарыстаннем тэставых форм кантролю ведаў.
Аўтар больш за 150 вучэбна-метадычных, навуковых і навукова-практычных публікацый.
Навуковыя інтарэсы – эмацыйны інтэлект, эмацыйная крэатыўнасць, псіхалогія асобы.
Андрыеўская
Святлана
Уладзіміраўна
Кандыдат гістарычных навук, дацэнт
Выкладае навучальныя дысцыпліны: «Інжынерная педагогіка, псіхалогія і кіраванне калектывам»; «Асновы псіхалогіі»; «Псіхалогія здароўя і спорту»; «Псіхалогія фізічнай культуры і спорту»; «Асновы сацыяльнай работы»; «Псіхалогія працы і кіравання»; «Сацыяльная псіхалогія»; «Псіхалогія дзелавых зносін»; «Псіхалогія дэвіянтных паводзін дзяцей і падлеткаў»; «Асобасна-прафесійнае развіццё спецыяліста» і інш.
Ажыццяўляе кіраўніцтва навуковай працай студэнтаў і магістрантаў, якія прымаюць удзел у міжнародных і рэспубліканскіх навуковых канферэнцыях і конкурсах. Аўтар больш за 60 навуковых публікацый.
Навуковыя інтарэсы: розныя аспекты сацыялізацыі моладзі, у тым ліку сэнсажыццёвыя арыентацыі і афіліяцыя ў юнацкім узросце.
Астапчук
Святлана
Уладзіміраўна
Старшы выкладчык
Ужывае актыўныя метады навучання, у тым ліку праектны метад навучання па наступных дысцыплінах: «Псіхалогія гендэрных адносін», «Прафілактыка булінга ва ўстановах адукацыі», «Гендэрная сацыялізацыя навучэнцаў», «Крызісная псіхалогія», «Псіхалогія сям'і» і шэраг іншых.
Выкарыстоўвае распрацаваныя электронныя вучэбна-метадычныя комплексы, эфектыўна кіруе самастойнай працай студэнтаў.
Аўтар Smart-курса па дысцыпліне «Процідзеянне хатняму гвалту».
Навуковыя інтарэсы: гендэр, супрацьдзеянне хатняму гвалту, прафілактыка булінгу.
Вышынская
Кацярына
Генадзеўна
Старшы выкладчык
Прымяняе новыя эфектыўныя формы і метады навучання ў адукацыйных тэхналогіях: выкарыстоўвае электронныя сродкі навучання і вучэбна-метадычныя комплексы, методыкі праблемнага і праектнага навучання, модульна-рэйтынгавую сістэму кантролю ведаў.
Арганізоўвае самастойную падрыхтоўку студэнтаў, заснаваную на сувязі тэорыі і практыкі ў інтарэсах развіцця актыўнай прафесійнай пазіцыі ў будучых выпускнікоў. Валодае метадамі арганізацыі, правядзення і ўкаранення ў навучальны працэс навуковых даследаванняў, у тым ліку ўласных пошукаў.
Выкладаемыя дысцыпліны: «Псіхадыягностыка», «Дзіцячая псіхалогія», «Асновы псіхатэрапіі», «Псіхалагічны трэнінг асобаснага росту», «Асновы педагогікі і псіхалогіі», «Метадалогія, тэорыя і метады псіхалагічных даследаванняў», «Прыёмы і метады павышэння матывацыі да навучання», «Спецыяльная псіхалогія», Асновы псіхакарэкцыі», «Гісторыя псіхалогіі».
Извекава
Вольга
Іванаўна
Старшы выкладчык
Забяспечвае выкладанне на кафедры шэрагу асноўных дысцыплін па спецыяльнасцях «Практычная псіхалогія» і «Дашкольная адукацыя». Ажыццяўляе выкладанне дысцыплін на англійскай мове для навучэнцаў адукацыйнай праграмы II ступені навучання з Кітая.
У педагагічнай дзейнасці выкарыстоўвае веды педагогікі і псіхалогіі; арыентуецца на прадугледжаныя адукацыйным стандартам вышэйшай адукацыі кампетэнцыі будучага выпускніка; праяўляе ініцыятыву ва ўдасканаленні адукацыйнага працэсу. Актыўна бярэ ўдзел у выхаваўчай рабоце са студэнтамі, з'яўляецца куратарам студэнцкай групы.
Водгукі выпускнікоў
Заідава Галіна Рафікава
Год заканчэння навучання па спецыяльнасці — 2016.
Педагог-псіхолаг сярэдняй школы №16 г.Полацка.
Шчаслівыя універсітэцкія гады назаўжды застануцца ў памяці дзякуючы выдатным выкладчыкам і лепшай групе 11-ПІ.
У Полацкім дзяржаўным універсітэце ў кожным студэнце / студэнтке бачаць патэнцыял, дапамагаюць яго раскрыць. Тут зацікаўлены ў тваім прафесійным і асобасным развіцці.
Самае галоўнае, чаму навучылі нашы выкладчыкі-гэта пастаяннае імкненне да самаадукацыі, любоў да сваёй справы, асобасна-арыентаваны падыход у працы з дзецьмі і дарослымі. Вялікі дзякуй за вашу бясцэнную працу!
Фруцкая Ірына Віктараўна
Год заканчэння навучання па спецыяльнасці — 2017.
HR-менеджэр, дырэктар фірмы «Lifetime plus».
З самага пачатку навучання ў Полацкім дзяржаўным універсітэце, на спецыяльнасці «Практычная псіхалогія. Англійская мова», стала зразумела, што вучыцца будзе нялёгка, але вельмі цікава!
Першае, што кінулася ў вочы – гэта выдатныя псіхалагічныя кабінеты-лабараторыі, створаныя спецыяльна для нас. У іх адноўлены ўсе неабходныя зоны, якія павінны прысутнічаць у працы Сапраўднага псіхолага – аддзяленне кампутарнай дыягностыкі, кабінет для кансультацый з дзецьмі і дарослымі, зона для правядзення трэнінгаў і зона карэкцыйнай работы з дзецьмі любога ўзросту, а таксама круглы стол і сучаснае мультымедыя забеспячэнне.
Таксама парадавалі ўзровень і якасць адукацыі-з намі працавалі як выдатныя навуковыя работнікі, так і вопытныя ў практычнай сферы спецыялісты, акрамя таго, з зайздроснай рэгулярнасцю мы супрацоўнічалі са студэнтамі, выкладчыкамі і навукоўцамі з іншых універсітэтаў і нават краін. Асобна варта адзначыць і практычную базу для трэніроўкі атрыманых навыкаў-універсітэт вядзе актыўнае ўзаемадзеянне з рознымі арганізацыямі па ўсёй краіне, якія гатовыя прыняць студэнтаў для стажыроўкі і наступнага працаўладкавання.
Акрамя таго, у рамках сваёй спецыяльнасці мне ўдалося вывучыць яшчэ і англійскую мову, што дазволіла ўдзельнічаць у праекце па міжнародным абмене студэнтамі, удзельнічаць у міжнародных канферэнцыях, мець зносіны з носьбітамі англійскай мовы і чытаць цікавую літаратуру ў арыгінале. У цэлым, праз 5 гадоў навучання я дакладна магу сказаць, што атрымала выдатную базу ведаў, глыбокую цікавасць і павагу да абранай прафесіі і жаданне развівацца ў ёй у далейшым.
Партнова Паліна Рыгораўна
Год заканчэння навучання па спецыяльнасці — 2021.
Магістрант кафедры тэхналогіі і методыкі выкладання.
Я выбрала Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт, таму што ведала, што атрымаю тут годную адукацыю.
За час навучання я набыла не толькі веды, але і вопыт, новыя знаёмствы, магчымасць рэалізаваць сябе ў будучыні.
Ва ўніверсітэце працуюць высокакваліфікаваныя спецыялісты. Выкладчыкі, імкнуцца знайсці ў кожным студэнце моцныя бакі і дапамагаюць усяляк іх развіваць. У нашым універсітэце праводзіцца вялікая колькасць мерапрыемстваў па вучэбнай, спартыўнай і культурнай часткі. Тут ёсць шмат магчымасцяў для самарэалізацыі і самаразвіцця.
Вырвіч Анастасія Чаславаўна
Год заканчэння навучання па спецыяльнасці — 2020.
Асістэнт кафедры тэхналогіі і методыкі выкладання
Я не сумнявалася ў выбары ўніверсітэта. Наша ВНУ дае вельмі добрую базу і ўсе магчымасці для развіцця ва ўсіх напрамках: асобасным, творчым і навуковым.
Калі вы шукаеце месца, дзе будуць рады любой вашай ідэі, дзе вам дапамогуць увасобіць яе ў жыццё і дадуць усе неабходныя для гэтага рэсурсы, то наш Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт імя Еўфрасінні Полацкай-лепшы выбар!
Асобныя словы падзякі хочацца выказаць нашым выкладчыкам, якія далі нам не толькі практычныя і тэарэтычныя навыкі, але былі апорай і падтрымкай на працягу ўсёй вучобы.
Я вельмі рада, што мае студэнцкія гады прайшлі менавіта ў гэтым універсітэце, у якім я далей працягваю сваю працоўную дзейнасць. Наша ВНУ-самая лепшая ВНУ!💙
Курыленка Дар'я Міхайлаўна
Год заканчэння навучання па спецыяльнасці — 2021.
Магістрант кафедры тэхналогіі і методыкі выкладання.
З самага пачатку навучання ў Полацкім дзяржаўным універсітэце, на спецыяльнасці» Практычная псіхалогія " ў мяне з'явілася жаданне займацца навукай прафесійна.
І.Н. Андрэева (мой навуковы кіраўнік) адкрыла для мяне свет навуковых даследаванняў і магчымасць браць удзел у розных навуковых канферэнцыях і конкурсах. Для самой сябе я зразумела, што хачу і далей развівацца ў вобласці псіхалогіі і навукова-даследчай дзейнасці, а таксама перадаваць свае веды іншым студэнтам.
Цяпер я вучуся ў магістратуры. Мне здаецца, што менавіта ў магістратуры адбываецца сапраўднае «апусканне ў прафесію» і фармаванне практычных навыкаў. Выкладчыкі дзеляцца з намі ўласным досведам і імкнуцца зрабіць працэс навучання максімальна практыкаарыентаваным.
Надалей планую працягнуць навучанне ў аспірантуры. Хочацца ўнесці свой унёсак у развіццё псіхалагічнай навукі ў якасці маладога навукоўца.
У вас ёсць пытанні?
Пішыце на пошту:
Тэлефон:
+375 214 59 95 68, +375 214 59 95 91